رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ماموریتهای خطیر این نهاد، گفت: ۱۰ نقطه زلزله زده و سیل زده کشور در حال بازسازی هستند.

 ۱۰ نقطه زلزله زده و سیل زده کشور در حال بازسازی هستند

به گزارش قدس آنلاین، اکبر نیکزاد در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بنیاد مسکن استان مرکزی در شهر اراک  اظهار کرد: بنیاد مسکن همیشه در کنار مردم روستایی و محرومان بوده است ودر هر حادثه طبیعی اولین نهادی است که در کنار این افراد قرار می گیرد و کار بازسازی، بهسازی و نوسازی مناطق را انجام می دهد که بازسازی  ۱۰ نقطه زلزله زده و سیل زده کشور در حال حاضر گواه بر این ادعاست.

وی با تاکید بر اینکه این بنیاد بودجه جاری دولتی ندارد و با سود حاصله از شرکتهای زیر مجموعه برای ساخت و بازسازی مسکن محرومان اقدام می کند افزود: ازاین ۱۰ نقطه بازسازی مناطق کشور ۶ نقطه زلزله زده و ۴ نقطه سیل زده هستند که بازسازی مسکن های زلزله زده سیستان و بلوچستان ازجمله این نقاط است. 

نیکزاد  افزود: ۲۰ شرکت زیرمجموعه بنیاد مسکن ساختمان، پل، تونل  و...می سازند  که سود حاصله این شرکتها برای ساخت مسکن محرومان به حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) واریز می شود.

وی با بیان اینکه اقدامات بنیاد مسکن عصای دست مسئولین نظام است تصریح کرد: یکی از شرکتهای زیرمجموعه بنیاد مسکن در حال ساخت خط ۴ متروی تهران است. ما اراضی شوره زار را تبدیل به گندم زار می کنیم و به اقتصاد کشوربا این اقدامات کمک می شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در عین حال کارهای عقب افتاده زیادی داریم گفت: در بحث مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی عقب هستیم چرا که در هر نقطه ازکشور مسکن مقاوم ساختیم در حوادث طبیعی چون سیل و زلزله مشکلی نداشتیم.

نیکزاد با شاره به اینکه از احداث یک میلیون واحد مسکونی  کشور، ساخت ۴۰۰ هزار خانه برعهده بنیاد مسکن است گفت: در راستای برنامه دولت باید این مسکن ها احداث شوند که در حال حاضر۲۱۲ هزار و ۳۷ واحد مسکن شهری و روستایی از سوی بنیاد مسکن در حال ساخت است. از این تعداد ۱۵۷ هزارو ۶۹۹ واحد در روستاها و ۵۴ هزارو ۳۳۸ واحد در شهرهای کشور ساخته می شود.

استاندار مرکزی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه بعد ازچند دهه فعالیت کماکان محرومیت در کشور فراوان است گفت: یکی از علت های عدم توفیق درمحرومیت زدایی ناکارآمدی ناشی ازبروکراسی و دیوان سالاری درکشور است.

فرزاد مخلص الائمه ازتشکیل ستاد هماهنگی محرومیت زدایی در استان مرکزی خبر داد و گفت: برای هم افزایی نیروها این ستاد تشکیل شده است و بخشی از اختیارات استاندار برای بسیج نیروهای دولتی و غیر دولتی به این ستاد تفویض اختیار شده است.

در این مراسم  محمد رضا رضا فرح مدیر کل سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیزضمن تشریح فعالیت های ۱۰ ساله خود در این استان گفت: ضریب نفوذ مسکن روستایی ۵۶ درصد است کهاین امربا اعتبار یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان محقق شده است.

گفتنی است؛ در این مراسم مهندس علی عسگری به عنوان مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی معرفی و از زحمات محمد رضا رضا فرح مدیر کل پیشین تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.