فرماندار تربت‌ حیدریه گفت: طی روزهای گذشته متاسفانه عادی‌انگاری در برخورد با بیماری کرونا ابتدا وضعیت شهرستان را زرد و سپس نارنجی کرد.

تربت‌ حیدریه در وضعیت نارنجی کرونا

به گزارش قدس انلاین، علی‌اکبر کی‌پور  اظهار کرد: تاکنون طبق اعلام سامانه ماسک ۱۷۷ هزار و ۶۰۲ نفر در این شهرستان واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند که از این آمار تنها ۲۰ درصد سه دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: تاکنون ۹۷.۱ درصد جمععیت هدف دوز اول، ۸۳.۵ درصد دوز دوم و ۲۰.۱ درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. همچنین ۹۱ درصد دانش‌آموزان در نوبت اول و ۸۲ درصد در نوبت دوم واکسینه شده‌اند.

کی‌پور با بیان اینکه ۸۹ درصد مادران باردار دوز اول و ۷۴ درصد دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، بیان کرد: در حال حاضر مادران باردار زیر ۱۲ هفته بارداری با تمایل شخصی می‌توانند واکسینه شوند؛ در صورتی که تا هفته گذشته مادران بالای ۱۲ هفته بارداری فقط واکسینه می‌شدند.

وی تصریح کرد: بارها از طریق مراجع قانونی، فضای مجازی، تریبون نماز جمعه و نمازهای جماعت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تشویق مردم برای دریافت سه نوبت واکسن کرونا اعلام شده اما هنوز برخی شهروندان شدت شیوع ویروس را جدی نگرفته‌اند و با همین عادی‌انگاری وضعیت به نارنجی تغییر پیدا کرد.

نماینده عالی دولت در این شهرستان گفت: تا زمانی که کلیه شهروندان واجد شرایط دریافت واکسن کرونا برای واکسینه شدن سه دوز اقدام نکنند، خطر ابتلا به ویروس و وارد شدن به پیک ششم وجود دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به سرعت بالای انتشار و واگیری ویروس امیکرون جهت حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از ورود به پیک ششم ویروس با هر گونه سهل‌انگاری و نادیده گرفتن نکات بهداشتی از سمت شهروندان و اصناف به طور جدی برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.