مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در نشست خبری که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، گفت: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی میرات دار پروژه های ناتمام زیادی است که سعی داریم برحسب اولویت ها به اتمام برسانیم.

یوسفی: نامه‌ای از AFC دریافت نکردیم/ استقلال و پرسپولیس خواستند دولتی کار کنند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا عاصم یوسفی در نشست خبری که امروز شنبه ۱۶ بهمن در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: چهل و ۳ سال است که از تولد انقلاب سپری می شود و باید طی این سالها شاهد بلوغ و باروری این درخت شکوهمند باشیم. دولت خدمتگزار و بالطبع آن وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی عزم و اراده خود را به کار بستند تا مسئولیت ها به نقطه شکوفایی تبدیل شود.

وی گفت: ۲۱۱ پروژه ملی و استانی آماده افتتاح است که شامل ۵۹ پروژه شهری و ۱۵۲ روستایی، ۳۴ سالن ورزشی، ۱۲ زمین فوتبال چمن مصنوعی بزرگ، ۱۴۰ زمین مینی فوتبال، ۵ استخر سرپوشیده، ۱۸ اماکن ورزشی، ۲۰۱ فضای روزباز و... است که در مجموع ۲۲۶ پروژه با اعتبار ۶۲۲ میلیارد تومان به اماکن و چرخه ورزش اضافه خواهد شد که تا پایان سال جاری به ۶۲۱ پروژه خواهد رسید.

عاصم یوسفی درباره بدهی فدراسیون‌ها به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی خاطرنشان کرد: بدهی فدراسیون ها طی سالهای گذشته انباشته شده و به ۱۱۰ میلیارد تومان تا به امروز رسیده است. شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی یک شرکت کاملا دولتی و تحت نظارت دستگاه های نظارتی مثل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی است و باید پاسخگوی بدهی خود از فدراسیون ها، جامعه ورزش و بهره برداران و پیمانکاران باشد، این که فدراسیون ها بدهی دارند و پرداخت نمی کنند باید بگویم که همه از یک خانواده هستیم‌. تعیین و تکلیف این ارقام به نفع شرکت توسعه و فدراسیونهاست.

مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی همچنین در خصوص بدهی دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: این دو تیم متعلق به وزارت ورزش و جوانان است و طی سال جاری یا سال آینده بدهی های این دو باشگاه پرداخت می شود.

وی در ادامه با بیان این که وظیفه ساخت و ساز برعهده شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است، افزود: وظیفه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ساخت و ساز است، جانمایی و نیازسنجی وظیفه اداره کل استانهاست، برخی پروژه ها طی ۴ ماه گذشته ۶۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت داشتند که البته این پروژه ها در ۱۳ سال گذشته مسکوت مانده بودند و ساخت آن ها به کندی پیش می رفت، طی ۴ ماه گذشته هیچ پروژه ای به این سرعت نمی توانست آماده شود اما با تلاش دوستان شرکت توسعه و حمایت های سجادی توانستیم این تعداد پروژه ها را به بهره برداری برسانیم.

یوسفی همچنین در خصوص برخی ایرادات وارده به آزادی از سوی AFC، گفت: هنوز از ای اف سی در این خصوص نامه مکتوبی دریافت نکردیم، بیش از ۵۰ سال است از بهره برداری مجموعه ورزشی آزادی می گذرد.

وی پیرامون ایراداتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا از ورزشگاه آزادی گرفته، گفت: هنوز از ای اف سی چیزی مکتوب دریافت نکردیم اما در حالت کلی آزادی فرسوده است و بیش از ۵۰ سال از بهره‌برداری آن می‌گذرد. ایراداتی هم دارد اما در ۴ ماه گذشته به سمت اصلاح رفتیم، مثلا سالن ۱۲ هزار نفری که سقف آن آب می‌داد را اصلاح کردیم. ۶۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده که به صورت رایگان ظرف ۲۵ روز سقف آماده شد و برای مسابقات کشتی نظامیان جهان مورد استفاده قرار گرفت و برای استخر قهرمانی هم برنامه داریم. دستور وزیر است تا اصلاحات کامل صورت بگیرد.

مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره اینکه تعدادی از پروژه‌ها ناتمام مانده و برنامه شرکت توسعه برای این زمین‌ها چیست، اظهار کرد: امروز تعدادی به افتتاح رسیده و تعدادی هم در هفته دولت سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسانیم. در مورد زمین فدراسیون‌ها در مجموعه آزادی با همکاران‌مان جلسه گذاشتیم. زمین‌هایی نیز وجود داشت که به نفع شرکت برگرداندیم و هیچ فدراسیونی در آزادی زمین ندارد. در تلاش هستیم با طراحی برجی همه فدراسیون‌ها را در آزادی تجمیع کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره استادیوم ۴۰ هزار نفری آزادی، گفت: استادیوم ۴۰ هزارنفری بانوان ۱۳ سال پیش شروع به ساخت کرد اما به خاطر مشکلات پیمانکار پروژه تعطیل و در نهایت مسکوت می‌ماند. در این ۱۰ سال زیان‌هایی از شرکت دریافت می‌شود و امسال هم از سوی پیمانکار ضرری حدود ۷.۵ میلیارد اعلام شد. جلسه‌ای با او گذاشتیم و قرار شد این پروژه در اختیار شرکت باشد. فکر می‌کنم سال بعد این پروژه را وارد ساخت کنیم تا سالهای بعد به بهره‌برداری برسد.

یوسفی همچنین  درباره اینکه برخی تیم‌های فوتبال مانند فجر، نساجی و... نگرانی‌هایی درباره عدم زمین مناسب دارند، گفت: ما در ۴-۵ ماهی که مستقر شدیم پروژه‌های بالای ۶۵ درصد را روی مدار آوردیم. استادیوم‌هایی قبلا ساخته شده و شاید در آن منطقه مورد نیاز نبوده، اینها میراثی هستند که به ما رسیده و اگر این پروژه‌ها  به سرانجام نرسد مستهلک می‌شوند و از بین می‌روند. برخی هم مطالبه تکمیل پروژه دارند، سفرهای استانی که وزیر و معاونان رفته‌اند این مطالبات بوده، نمی‌توانیم آنها را رها کنیم و سراغ ۵ ورزشگاه برویم.

وی ادامه داد: انزلی را روی مدار آوردیم و آماده کردیم. انزلی نوسازی شده و در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد اما برخی موارد در حوزه مدیرکل است. سال ۹۴ شرکت توسعه ۳۰۴ میلیارد تومان نقد بودجه عمرانی داشته، امسال ۳۵۰ میلیارد تومان به اوراق بودجه شرکت است در حالی که باید ۳۵۰۰ میلیارد می‌شد. وضعیت بودجه را هم باید ببینیم اما با همه این موارد و کسری بودجه افتتاحیه‌ها انجام شد که کار بسیار بزرگی است. همه هدف وزارت این بوده که حال مردم خوب شود و نشاط به مردم برگردد. ما دروغ نمی‌گوییم اما تلاش‌مان را به کار می‌گیریم.

وی پیرامون‌این پرسش که استقلال و پرسپولیس آواره زمین تمرین هستند و حتی تیم‌های مازندرانی هر روز در رفت و آمد هستند، اظهار کرد: استقلال و پرسپولیس زمین تمرین دارند.

یوسفی در پاسخ به این سوال که پس چرا گل‌محمدی استعفا داده و زمین تمرین در تهران کم است، گفت: نمی‌دانم  گل‌محمدی چه نکته‌ای گفته است اما با درویش صحبت کردم و او گفت مشکلی وجود ندارد. اینکه می‌گویید این دو تیم زمین اجاره‌ای دارند، در دنیا کدام تیم به این شکل نیستند؟ این تیم‌ها درآمد دارند. با توجه به تاریخی که ایران دارد همه دنیا از ما برداشت کرده‌اند، اینکه بگوییم هر کاری آنها انجام می‌دهند درست است و برای ما اشتباه، این طور نیست. حالا این دو تیم برای وزارت ورزش هستند و مشکلی وجود ندارد. هر جا هم مشکلی باشد در خدمت آنها هستیم. حتی زمین فولاد برای ماست و مالکیت زمین برای شرکت توسعه است و آنها وارد یک قرارداد بیوتی شده‌اند. استقلال و پرسپولیس هم می‌توانند این کار را انجام دهند اما آنها خواستند دولتی کار کنند.

یوسفی درباره وضعیت پیست سوارکاری گنبد، اظهار کرد: مالکیت پیست برای شرکت توسعه است و بهره‌برداری که سرویس‌دهی دارد، هیات سوارکاری استان است. تمام مسئولیت با آنهاست و شرکت توسعه فقط طرف قرارداد است.

یوسفی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که چند رئیس وعده تجمیع فدراسیون‌ها را داده‌اند مانند وعده‌ای که در باشگاه انقلاب داده شد و شما هم وعده ساخت برج در آزادی داده‌اید، خاطرنشان کرد: برای احداث و ایجاد یک ساختمان نیاز به زیرساخت است. مجموعه انقلاب برای آستان قدس است و بخش اعیانی آن برای ماست. آن فردی که می‌خواست این کار را انجام دهد نمی‌دانم چه شرایطی مد نظرش بوده و کسی را نقد نمی‌کنم اما مجموعه آزادی کامل برای وزارت ورزش و شرکت توسعه است. اینکه می‌خواهیم برج فدراسیون‌ها را احداث کنیم این طور نیست که آنها مستاجر ما شوند و بدهی‌ها تکرار شود بلکه کارشناسی پیش می‌رویم. با برخی فدراسیون‌ها صحبت کردم. برای احداث هزارمتر ساختمان، یک فدراسیون حدود ۱۰-۱۵ میلیارد نیاز دارد اما در برج فدراسیون‌ها می‌توانند با فضای مشاعی با ۷ میلیارد تومان وارد شوند.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره اینکه چرا استقلال و پرسپولیس باید هزینه تبلیغات را بپردازند و این پولها کجا هزینه می‌شود، گفت: ورزشگاه آزادی حدود ۷۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد تا به وضعیت مطلوب برسد. تیم‌ها قرار نیست برای هر بازی یک میلیارد بدهند، هزینه هر بازی ۲۳۹ میلیون است و آن یک میلیارد برای توافق بین تیم‌ها، سازمان لیگ، شرکت توسعه که  مقرر شد، تعیین شده است. هزینه آزادی برای یک بازی‌ لیگ ۱۰ میلیارد است و رقمی که برای ۳۰ بازی جذب شده ۳۰۰ میلیارد است آنجا بود که ما گفتیم استقلال و پرسپولیس باید این هزینه‌ها را جذب کنند. سازمان لیگ هم متضرر نشده و عددی که برمی‌دارد بیشتر از قبل است. ۱۰ درصد این مبالغ را شرکت توسعه برمی‌دارد که برای نگهداری آزادی و توسعه ورزش خواهد بود.

یوسفی درباره اینکه شما در صحبت‌های خود گفتید میراث‌دار اقدامات گذشته هستید، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در سالهای گذشته انجام شده و اتفاقاتی هم در این مسیر افتاده است. مهرماه که وارد شرکت توسعه شدیم همه می‌گفتند این شرکت سرمایه دار است، ۶ ماه حقوق پرسنل معوقه مانده بود و ۵۰ میلیون سپرده بود. بیمه پرسنل هم معوق و حدود ۱۴۰ میلیارد بدهی به روز شرکت بود. حدود یک ماه بعد بخشی از این بدهی‌ها و معوقات پرداخت شد و توانستیم مدیریت کنیم. شرکت در حال حاضر در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد و اتفاقاتی که در قبل افتاده می‌توانست به این شکل نباشد.

وی درباره اینکه هزینه ۵۸۰ میلیاردی برای بازسازی آزادی از کجا تامین می‌شود، افزود: بخشی از تبلیغات تامین می‌شود و بخشی دیگر را با سرمایه‌گذاران صحبت می‌کنیم تا به وضعیت مطلوب برسیم.

وی در پایان همچنین در خصوص این پرسش که زمزمه‌هایی برای انحلال شرکت توسعه شنیده می شود، گفت: من به عنوان مدیرعامل از انحلال شرکت توسعه خبر ندارم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.