وزیر بهداشت گفت: الان نه تنها بیماران خود را درمان می‌کنیم بلکه بسیاری از افراد در کشورهای منطقه علاقه‌مند هستند که درمان بیماری خود را در ایران انجام دهند.

تمایل بیماران کشورهای منطقه به درمان بیماری در ایران

به گزارش قدس آنلاین؛ بهرام عین‌اللهی در بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی اظهار داشت: در تاریخ پرافتخار کشور ما نام‌هایی درخشیدند و افرادی عمر پربرکت خود را صرف پژوهش و کسب علم و دانش کردند؛ پیروزی انقلاب اسلامی آغاز فصل خودباوری، استقلال، قطع تکیه به بیگانگان و عرصه‌ای برای بروز و ظهور اندیشه‌های نو بود.

وی افزود: ما در اوایل انقلاب علیرغم همه وابستگی‌ها به غرب در حداقل کارهای خود مانده بودیم. رهبر فرزانه انقلاب همواره مشوق دانشمندان بوده‌اند. یکی از اهداف اصلی ما رسیدن به مرجعیت علمی است و برای این هدف تلاش می‌کنیم؛ نهضت دانش‌پژوهی ایران را در کشورهای منطقه پرچمدار خوداتکایی کرده است. ایران علیرغم همه تحریم‌ها و مشکلات پرچمدار علم و دانش است. ما جزو چهار کشور اولی بودیم که در حوزه سلول‌های بنیادی وارد شدیم و امروزه جهش‌های عظیمی در زمینه علمی در این حوزه داریم.

وی با بیان این‌که گذر از تنگناهای تحریم از مسیر خودباوری و عدم وابستگی علمی کشور به قطب‌های استعماری شکل خواهد گرفت؛ گفت: قدم گذاشتن در این ورطه از مصادیق عینی جهاد به حساب می‌آید.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: ادغام آموزش در وزارت بهداشت در سال 1365 در کشوری که حافظه تاریخی مردمش مرگ مادران و نوزادان و حضور پزشکان بنگلادشی و پاکستانی و هندی بود جهشی نو در درمان بیماران و رشد آموزش و پیشرفت در ساخت داروها و واکسن‌ها را ایجاد کرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز در جهان وقتی نام ایران می‌آید همه به قدرت آن اعتقاد دارند؛ در اوایل انقلاب برای انجام بسیاری از درمان‌ها مجبور به اعزام بیمار به خارج از کشور بودیم اما امروزه هیچ یک از بیماران نیازمند اعزام به خارج از کشور نیستند؛ اگرچه جمعیت کشور ما 2.5 برابر نسبت به آن سال‌ها افزایش یافته است؛ اما الان نه تنها بیماران خود را درمان می‌کنیم بلکه بسیاری از افراد در کشورهای منطقه علاقه‌مند هستند که درمان بیماری خود را در ایران انجام دهند. وزیر بهداشت عمان گفته که ما علاقه‌مندیم که گردشگری سلامت را راه‌اندازی کنیم و بسیاری از مردم ما بیایند و در ایران درمان شوند؛ این آمادگی در کشور ما وجود دارد.

وی ابراز داشت: پیشرفت کشور در حوزه بیوتکنولوژی، درمان بیماران با جراحی‌های خاص و خودکفایی بیش از 90 درصدی در تولید دارو و ایجاد شبکه بهداشتی و درمانی نمونه‌هایی از جهش علمی کشور در حوزه سلامت است. دستیابی به مرجعیت علمی و تولید دانش بر اساس منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیازمند همتی مضاعف است.

وی با اشاره به این‌که کرونا قدرت واقعی کشورها را نشان داد گفت: همه‌گیری کرونا نشان داد که جمهوری اسلامی ایران مردم وفاداری دارد؛ در بحث واکسیناسیون مردم به ما کمک کردند و امروز اگرچه در پیک اومیکرون هستیم اما به دلیل انجام واکسیناسیون خطرات عمده را رفع کرده‌ایم.

وزیر بهداشت با اشاره به دستیابی به موفقیت در ایام کرونا با تولید تجهیزات و فرآورده‌های درمانی بیان داشت: ایران جزو کشورهایی است که انواع پلتفرم‌های واکسن کرونا را تولید و نیاز مردم را علیرغم تحریم‌ها تأمین کرده است.

او ضمن تشکر از داوطلبان کارآزمایی‌های بالینی واکسن‌های ایرانی کرونا اذعان داشت: بدون تعصب می‌گویم که واکسن برکت در این زمینه پیشگام بوده است و یکی از بهترین واکسن‌هایی است که در دنیا تولید شده است.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که امروز باید مقاله را فقط به عنوان یک وسیله برای رفع نیازهای اساسی و نه یک هدف بدانیم، افزود: برگزاری این جشنواره‌ها نیز موقعیت را برای عرضه خروجی این تلاشهای مقدس و مروری بر نتایج و دستاوردهای حاصله ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: حوزه سلامت یکی از حوزه‌های افتخار و بالندگی کشور در حوزه دانش نظری و کاربردی بوده است که نتایج آن از مرزهای کشور نیز فراتر رفته است.

وزیر بهداشت بیان کرد: گواه این امر برتری کشور در تولید محصولات بیوتکنولوژی و تولید داروهای مهم و فراورده‌های بیولوژیک مهم و با فناوری‌های بالا و درمان های پیچیده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.