ولیعهد ابوظبی به افتخار رئیس‌جمهوری ترکیه مراسم ضیافت شام ترتیب داد.

ضیافت شام ولیعهد ابوظبی به افتخار اردوغان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی بعد از دیدار دوجانبه با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در قصر وطن به افتخار او مراسم ضیافت شام ترتیب داد.

اردوغان «دفتر یادبود» قصر وطن را امضا کرده و نوشت: از بازدید از کشور دوست امارات متحده عربی به دعوت برادر عزیزم شیخ محمد بن زاید آل نهیان بسیار خرسند هستم. امیدوارم تصمیماتی که با هدف تقویت بیشتر همکاری میان دو کشور در قصر وطن اتخاذ کردیم، با خیر و برکت همراه باشد.

رئیس‌جمهوری ترکیه در این دفتر همچنین نوشت: از برادران من در امارات متحده عربی که از شخصم و هیئت همراهم با مهمان‌نوازی فوق‌العاده پذیرایی کردند، تشکر می‌کنم و به مردم این کشور از صمیم قلب درود و سلام می‌فرستم.

محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در دیدار با رجب طیب اردوغان بر تمایل امارات متحده عربی برای تقویت شراکت خود با ترکیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزارش «WAM» امارات متحده، طرفین در این دیدار علاوه بر روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای را بررسی کرده و در خصوص حمایت از تلاش‌ها و راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای تامین امنیت، صلح و ثبات در منطقه به توافق رسیدند.

براساس این گزارش، آل نهیان در دیدار با اردوغان ابراز امیدواری کرد که این سفر مهم آغازگر دوره جدید موفق برای تقویت همکاری دو کشور باشد.

آل نهیان از اردوغان بابت موضع دوستانه ترکیه در برابر حملات حوثی‌ها به امارات متحده عربی قدردانی کرده و گفت که یادداشت تفاهمنامه و توافقات امضا شده در چارچوب بازدید وی از آنکارا در نوامبر ۲۰۲۱ پایه شراکت گسترده اقتصادی و تجاری میان دو کشور را ایجاد داده است.

ولیعهد ابوظبی همچنین تصریح کرد که امارات متحده عربی در زمینه مبارزه با مشکلات مختلف در منطقه برای همکاری ترکیه اهمیت قائل است.

نورپردازی برج‌ها و ابنیه مهم ابوظبی به رنگ پرچم ترکیه

برج‌ها و ساختمان‌های مهم شهر ابوظبی به مناسبت سفر رئیس جمهوری ترکیه به امارات متحده عربی به رنگ پرچم ترکیه درآمدند.

برج‌ها و ساختمان‌های مهم شهر ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی به مناسبت حضور رجب طیب اردوغان در این شهر به رنگ پرچم ترکیه درآمدند.

کاخ امیری ابوظبی و هتل امارات پالاس محل اقامت اردوغان نیز در این زمینه به رنگ‌های پرچم ترکیه نورپردازی شدند.

نورپردازی برج نمادین ابوظبی به رنگ پرچم ترکیه

برج خلیفه دبی هم روز گذشته در آستانه سفر رجب طیب اردوغان به امارات متحده عربی با پرچم ترکیه و با مضمون "خوش آمدید ترکیه" نورپردازی شده بود. همچنین جملات‌ «خوش آمدید» به زبان‌ ترکی و «روابط راهبردی امارات متحده عربی و ترکیه» به زبان‌های انگلیسی و عربی منعکس شده بودند.

ترکیه و امارات متحده عربی در بین حوزه‌های مختلف از جمله صنایع دفاعی، بهداشتی، تغییرات اقلیمی، فناوری، فرهنگ، کشاورزی، تجاری، اقتصادی، مدیریت حواث غیرمترقبه ۱۳ سند همکاری امضا کردند.

سیزده سند همکاری بین ترکیه و امارات متحده عربی در حوزه‌های صنایع دفاعی، بهداشتی، تغییرات اقلیمی، فناوری، فرهنگ، کشاورزی، تجاری، اقتصادی، مدیریت حواث غیرمترقبه، حمل و نقل، هواشناسی، ارتباطات و بایگانی با حضور رجب طیب اردوغان و شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی پایتخت این کشور در شهر مذکور به امضا رسید.

یادداشت تفاهم همکاری در زمینه بهداشتی و پزشکی توسط مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و عبدل رحمان بن محمد العویس وزیر بهداشت و پیشگیری امارات متحده عربی به امضا رسید.

چاووش اوغلو و سلطان بن احمد الجابر، نماینده ویژه امارات متحده عربی در حوزه تغییرات اقلیمی یادداشت تفاهم همکاری طرح اقدام اقلیمی بین وزارت محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی ترکیه و این نمایندگی را امضا کردند.

یادداشت تفاهم همکاری در حوزه صنایع و فناوری‌های پیشرفته بین وزارتخانه‌های صنایع و فناوری دو کشور نیز توسط مصطفی وارانک وزیر صنایع و فناوری ترکیه و سلطان بن احمد الجابر همتای اماراتی وی منعقد شد.

محمد نوری ارسوی و نورا الکعبی وزرای فرهنگ و گردشگری دو کشور یادداشت تفاهم همکاری فرهنگی را امضا کردند.

بیانیه مشترک هیئت‌های دولت دو کشور در مورد آغاز مذاکرات برای انعقاد همکاری‌های جامع اقتصادی بین دو کشور توسط محمد موش وزیر تجارت ترکیه و عبد الله بن طوق المری وزیر اقتصاد امارات متحده عربی به امضا رسید.

بکر پاکدمیرلی وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه و مریم المهیری وزیر تغییرات اقلیمی و محیط زیست امارات متحده عربی یادداشت تفاهم همکاری کشاورزی را منعقد کردند.

یادداشت تفاهم همکاری در حوزه حمل و نقل زمینی و دریایی توسط عادل کارا اسماعیل اوغلو وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه و ثانی بن احمد زیودی وزیر مسؤول از تجارت خارجه دولت امارات متحده عربی انعقاد شد.

یادداشت تفاهم همکاری در حوزه جوانان بین وزارت‌خانه‌های ورزش و جوانان دو کشور به امضا رسید.

در این چارچوب یادداشت تفاهم همکاری در حوزه‌های مدیریت حوادث غیر مترقبه، هواشناسی، ارتباطات، صنایع دفاعی و بایگانی بین وزارتخانه‌های مرتبط دو کشور منعقد شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.