معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) همزمان با شهادت امام موسی کاظم(ع) برای پذیرایی از زائران در شهر کاظمین موکبی با عنوان امام رضا(ع) برپا می‌کنند.

برگزاری موکب امام رضا(ع) در شهر کاظمین

به گزارش قدس آنلاین، محمد توکلی؛ معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در حاشیه این مراسم که  با حضور جمعی از خدام کفشدار و دربان آستان ملائک پاسبان رضوی در آسایشگاه خدام صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت:  خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) هر ساله در ایام اربعین حسینی و شهادت امام موسی کاظم(ع) برای پذیرایی از زائران در شهر کاظمین موکبی با عنوان امام رضا(ع) برپا می‌کنند.
وی افزود: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این سفر معنوی برای خدام فراهم نشد اما امسال با کاهش شیوع این ویروس و انجام واکسیناسیون کامل خدام، شرایط حضور خدمه و برپایی موکب در ایام شهادت امام کاظم(ع) فراهم آمد.
توکلی با بیان اینکه خدمت به زائران پدر بزرگوار امام رضا(ع) وظیفه ماست، افزود: امسال ۶۰ نفر از خادمان حضرت انیس و النفوس به صورت خودجوش مقدمات این سفر معنوی را فراهم کردند تا به مدت سه شبانه روز پذیرای زائران در کاظمین باشند.
معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: این سومین سال است که خدام امام رضا(ع) موکب پذیرایی از زائران را در این شهر برپا می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود امسال در هر سه وعده غذایی از ۹ هزار نفر پذیرایی به عمل آید. 
 خادمان حرم شمس الشموس علی بن موسی الرضا(ع) در ابتدای این مراسم با مرثیه‌سرایی فضای این محفل را معطر به عطر رضوی کرده و با زمزمه نوای یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر(ع)، مرغ دلشان را از حرم امام مهربانی به سوی حرم باب الحوائج(ع) روانه کردند.
خادمین همچنین با همخوانی «یا باب الحوائج، همیشه حاجتم رو دادی/ یا باب الحوائج، برات کربلام رو دادی» از امام رضا(ع) به دلیل فراهم شدن توفیق خدمتگذاری به امام کاظم(ع) قدردانی کردند و سپس دربانان بارگاه ملکوتی عالم آل محمد(ص)، خدام عازم این سفر معنوی را تا پشت پنجره فولاد برای گرفتن اذن تشرف از امام رئوف همراهی کردند.

انتهای پیام

منبع: استان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.