سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: با توجه به تقارن نیمه شعبان و نوروز ۱۴۰۱ پیش‌بینی می‌شود ورود زائران پیاده امام رضا(ع) به مشهد نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم گیری داشته باشد.

افزایش چشمگیر زائران پیاده امام رضا(ع) در نوروز۱۴۰۱

به گزارش قدس آنلاین، حسین رضائی اظهار کرد: این زائران در قالب ۱۱ کاروان عراقی به تعداد ۶۶۵ نفر و یک کاروان ۴۰ نفره ایرانی به مشهد مشرف شدند. همچنین طی ۲ روز آینده چهار کاروان عراقی دیگر نیز از مسیر نیشابور و قوچان که جمعا تعداد آن‌ به ۳۰۵ نفر می‌رسد و ۲۰ نفر آن‌ها زن هستند، وارد مشهد خواهند شد و در ایام ۲۵ و ۲۷ رجب میهمان مضجع منور رضوی هستند.

وی افزود: اعضای این کاروان‌ها همگی دارای کارت واکسن هستند. این زائران حدود ۲ ماه در راه بوده و در طول مسیر میهمان بانیان و مردم محلی بودند. کاروان‌های مسیر نیشابور یک روز پیش از ورود به مشهد در ایستگاه صلواتی رباط خاکستری - زائرسرا امام هادی(ع) مستقر و پس از استراحت راهی مشهد می‌شوند.

پیش‌بینی افزایش ورود زائران پیاده به مشهد به مناسبت نیمه شعبان

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) در خصوص پیش‌بینی ورود زائران پیاده به مشهد در نیمه شعبان خاطرنشان کرد: معمولا هر سال حدود هزار زائر پیاده به مناسبت میلاد امام زمان(ع) به زیارت حرم رضوی مشرف می‌شوند. با توجه به تقارن نیمه شعبان و نوروز ۱۴۰۱ پیش‌بینی دقیقی از تعداد تشرف زائران پیاده به مشهد نداریم اما با توجه به تعطیلی این ایام پیش‌بینی می‌شود ورود زائران پیاده به مناسبت این روز مبارک نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد.

رضایی یادآور شد: مطابق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ستاد کرونای خراسان رضوی ممنوعیتی برای سفر زائران به مشهد در نوروز ۱۴۰۱ وجود ندارد که این موضوع شامل حال زائران پیاده نیز خواهد شد. البته ارائه خدمات به زائران پیاده در طول مسیر و پذیرایی و اسکان آنان در ایستگاه‌های صلواتی منوط به داشتن کارت واکسیناسیون است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.