قائم مقام مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: افزایش تعرفه و هزینه های شرکت های خدماتی نظیر گاز، آب، برق و مخابرات به مشکل و دغدغه مهم متصدیان واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک ها تبدیل شده است.

نگرانی واحدهای تولیدی خراسان رضوی  از افزایش تعرفه شرکت های خدمات رسان

به گزارش  قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی؛ جعفر فرشچی  در حاشیه نهمین قرارگاه عملیاتی مانع‌زدایی شهرکها و نواحی صنعتی استان در شهرک صنعتی گناباد با محوریت شهرکهای(بجستان،  کوثر و کاخک ) افزود: افزایش تعرفه های اعلام شده از سوی شرکتهای خدماتی بر دامنه تنگناهای بخش تولید افزوده است.
وی با اشاره به افزایش هزینه های اجرای طرحهای احداث پست های برق در نواحی و شرکت های صنعتی، از وزارت نیرو و دست‌اندرکاران ذیربط خواست با اختصاص اعتبار مناسب در حمایت از این بخش پیشگام باشند تا از فشار مالی مضاعف بر واحدهای تولیدی جلوگیری شود.
قائم مقام مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی با اشاره به وجود ۳۵۰ واحد تولیدی تعطیل شده و راکد در این شهرکها ادامه داد: رفع مشکلات و احیای آنها در اولویت مسوولان ذیربط قرار دارد.
وی گفت: مسائل و مشکلات این واحدها با حضور مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت و مسوولان اقتصادی و قضایی به صورت ریشه ای و میدانی بررسی می‌شود و در صورتی که امکان راه‌اندازی مجدد آنها وجود نداشته باشد نسبت به تعیین تکلیف و واگذاری آنها اقدام می‌شود.
فرشچی با بیان اینکه عواید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده توسط واحدهای تولیدی مستقر در هر شهرک صنعتی باید صرف توسعه زیرساختها و کمبودهای آن شهرک شود از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با اصلاح و تصویب قوانین از جمله در بررسی لایحه بودجه سال آینده بستر تحقق این امر را هموار کنند.
وی افزود: در پی تاکید استاندار خراسان رضوی بر تشکیل قرارگاه مانع زدایی از واحدهای تولیدی شهرکها و نواحی  صنعتی این استان از ابتدای امسال تاکنون ۹ جلسه در شهرستانهای مختلف استان برگزار شده است.
قائم مقام مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: در این جلسات تلاش می شود با حضور مسوولان مربوطه مشکلات واحدهای تولیدی بررسی و رفع شود و در صورتی که امکان رفع آنها وجود نداشت، مسائل به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ارجاع می شود.
وی مهمترین تنگناهای مورد بررسی در این نشست را تامین زیرساخت‌های لازم برای واحدهای تولیدی، کاهش تعرفه‌های شرکت‌های خدماتی، تامین آب مورد نیاز و رفع آلایندگی محیط زیست در ابن شهرکها ذکر کرد.
فرشچی با اشاره به تعطیلی ۹ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی شهرستان های گناباد و بجستان گفت: این منطقه از نظر واحدهای تولیدی فعال جزو مناطق شاخص خراسان رضوی است بطوری که ۹۰ درصد این واحدها فعال است. 
۱۷۲ واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.
از مجموع ۳۵ واحد صنعتی بجستان نیز ۲۴ واحد در ۲ شهرک صنعتی فعال است و از ۳۱ معدن در این شهرستان ۱۴ واحد تعطیل و ۱۷ واحد فعالیت دارند و در مجموع ۱۹۵ هزار و ۴۰۸ میلیون ریال در بخش صنعت و معدن بجستان سرمایه گذاری و برای ۳۱۸ نفر اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.