مدیر کل راه‌آهن خراسان گفت: فروش بلیت قطار و استفاده از ناوگان مسافربری ریلی تنها برای افرادی که ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، امکان پذیر است.

دریافت دو  دز واکسن شرط صدور بلیت قطار برای مسافران است

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی نصیری افزود: با توجه به اتصال سامانه‌های فروش بلیت قطار با سامانه‌های وزارت بهداشت، فروش بلیت به افراد واکسن نزده و افرادی که تست مثبت کرونای آنها در سامانه‌های مذکور ثبت شده است، میسر نیست و در این چهارچوب بررسی تزریق واکسن از مسافران در ایستگاههای راه‌آهن انجام نمی‌شود.  

وی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد ظرفیت قطار در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و بر این اساس کوپه‌های شش تخته و چهار تخته به ترتیب با پنج و سه مسافر به فروش می‌رسد.

مدیر کل راه آهن خراسان خاطر نشان کرد: البته بیشتر قطارهای مسافربری در مسیر مشهد مجهز به کوپه‌های چهار تخته هستند و همچنین فروش کوپه‌های ۶ یا چهار تخته به صورت خانوادگی با ۱۰۰ درصد ظرفیت انجام می‌شود.

نصیری با بیان اینکه قطار محلی مشهد -سرخس طبق روال گذشته به فعالیت خود ادامه خواهد داد، گفت: سهمیه ویژه‌ای از قطار مشهد-تهران نیز برای مسافران مسیر استانی مشهد-آزادور  در نظر گرفته شده است که پیش‌تر قطار محلی در این مسیر تردد داشت.

مطابق آمار سال ۱۳۹۸ و پیش از اعمال شیوه‌نامه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا، سالانه ۱۴ میلیون مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا می‌شدند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.