قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز سه شنبه هشتم مارچ ۲۰۲۲ (هفدهم اسفند ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰) + عکس

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس در گزارشی به فرِآیند خروج شهروندان اوکراینی از شهرهای این کشور پرداخته است. این روزنامه می گوید حتی بیمارستان های کی‌یف نیز در حال تخلیه هستند و بسیاری از بیماران این بیمارستان ها که شامل کودکان نیز می شوند سوار قطار شده و به مدت ۵ روز مسافت تا آلمان را طی خواهند کرد تا در آنجا به وضعیت آنها رسیدگی شود. این روزنامه همچنین در مقاله ای می گوید به خاطر بحران های اخیر در اروپا، تمامی مردم جهان باید منتظر افت سطح استاندارد زندگی خود باشند.

نازاویسیمایا گازتا

روزنامه نازاویسیمایا گازتا چاپ روسیه در گزارشی به صحبت های جالب توجه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور در خصوص بحران اوکراین واکنش نشان داده است. این روزنامه از قول لاوروف می گوید که غرب در تلاش است تا بحران اوکراین را به سمت جنگ هسته ای پیش ببرد. لاوروف همچنین رژیم آمریکا را به رژیم هیتلر شبیه دانسته است. 

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی به بررسی انتخابات پیش روی ریاست جمهوری کره جنوبی پرداخته است. این روزنامه اما می نویسد با توجه به نامزدهای تعیین شده، هر کسی که برنده انتخابات ریاست جمهوری شود، سران ژاپن با شک و تردید به او نگاه خواهد کرد. ژاپن تایمز همچنین در گزارشی تاکید می کند که ژاپن نیز همانند کشورهای غربی، مشغول بررسی امکان ممنوعیت وارد کردن نفت از روسیه است.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال  در گزارش خود از بحران اوکراین، واکنش مردم یکی از شهرهای تصرف شده توسط روسیه را نشان دهنده روحیه مبارزه طلبی این کشور در دفاع مقابل این کشور تشخیص داده است. این روزنامه می گوید نیروهای روسی کاملا مطمئن بودند که اگر شهرهای شمال اوکراین که روس زبان هستند را بگیرند، از آن ها استقبال می شود، اما بعد از تصرف شهر ملیتوپول، حضور هزاران نفر از مردم این شهر در خیابان با پرچم اوکراین و فریاد زدن بر سر سربازان روس که از اینجا بروید، ضربه سخت روانی برای نیروهای ارتش روسیه بوده است.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست در گزارشی از قول نیروی هوایی این رژیم ادعا می کند که جنگنده های اف ۳۵ آن ها موفق به سرنگونی دو پهپاد ایرانی در سال گذشته میلادی شده اند. این روزنامه همچنین صحبت های یائیر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل در دیدار با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص اوکراین را بازتاب داده که لاپید در آن تاکید کرده که آن ها به محکومیت حمله روسیه ادامه خواهند داد اما در کنار آن نقش میانجی را نیز بین روسیه و اوکراین ایفا خواهند کرد.

پایونیر

روزنامه پایونیر چاپ هند در گزارشی به مذاکره تلفنی نارندرا مودی نخست وزیر هند به صورت جداگانه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ولومومیر زیلسنیکی رئیس جمهور اوکراین پپرداخته است. مودی در این مذاکرات تلاش کرده تا بتواند راهی برای پایان بحران در اوکراین به این دو نفر پیشنهاد دهد. او همچنین در خصوص نگرانی هایش نسبت به اتباع هندی باقیمانده در اوکراین صحبت به میان آورده است. این روزنامه همچنین آخرین نتایج انتخابات پارلمانی هند را نیز منتشر کرده است.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین صحبت های وانگ یی، وزیر امور خارجه این کشور را بازتاب داده است. او در صحبت های خود تاکید کرده که چین تلاش دارد در اوضاع پیچیده کنونی جهان، شکل متوازن سیاست خارجی این کشور را حفظ کند. وانگ لی همچنین اضافه کرده اینکه استانداردهای ایالات متحده درنظام کشورداری یک کشور پیاده شود دقیقا مخالف دموکراسی محسوب می شود.

یواس‌ای تودی

خبرنگار روزنامه یواس ای تودی که در شهر لِویو اوکراین حضور دارد، از آخرین وضعیت این شهر مهم گزارش هایی را مخابره کرده است. شهر لویو در غرب اوکراین که پایتخت این منطقه از کشور محسوب می شود، فعلا از حملات نیروهای روس به دلیل مسافت جغرافیایی دور است اما گزارش ها حاکی از آن می باشد که در چند روز گذشته تلاش های بسیار زیادی برای مقاوم سازی این شهر در خصوص حملات قریب الوقوع روسیه به آن صورت گرفته است. تجهیز پناهگاه ها و سنگرها و همینطور ساختن یک بیمارستان زیرزمینی از دیگر تلاش های اوکراینی ها برای مقابله با روسیه در شهر لویو است.

پِراوینس

روزنامه پراوینس چاپ کانادا در گزارشی به بالا رفتن شدید قیمت بنزین و دیگر حامل های سوخت در این کشور می پردازد. بعد از اعلام ممنوعیت واردات نفت از روسیه توسط کانادا و در حالی که دیگر کشورهای غربی نیز چنین برنامه ای را احتمالا در چند روز آینده پیاده می کنند، بازار مصرفی سوخت در غرب دچار تنش بسیار زیادی شده به گونه ای که روزنامه پراوینس در گزارش های خود از پمپ بنزین های این کشور نوشته که رقم بنزین به بیش از ۲ دلار و ۱۰ سنت برای هر لیتر رسیده که این رقم در چندین سال گذشته بی سابقه است.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی به مقاومت آلمان در مقابل طرح ممنوعیت وارد کردن حامل های انرژی از روسیه توسط غرب پرداخته است. این روزنامه همچنین می گوید قیمت نفت برنت تا رقم حیرت انگیز ۱۳۹ دلار بالا آمده بود اما به ۱۲۰ دلار نزول کرد. فایننشیال تایمز در مقاله ای می گوید پرده آهنین جدیدی در اروپا نصب شده که یادآور پرده آهنین بعد از جنگ جهانی دوم تا پایان جنگ سرد است که اروپا را به دو بخش شرق و غرب تقسیم کرده بود.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.