همزمان با سالروز میلاد کریم اهل‌ بیت امام حسن مجتبی(ع)، عملیات اجرایی آماده‌سازی پروژه مسکونی ۹۰ هکتاری اراضی بلوار حر در ضلع شرقی شهرک شهید رجایی مشهد، با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی پروژه مسکونی ۹۰ هکتاری در حاشیه شهر مشهد

به گزارش قدس انلاین، مرتضی حقیقی، معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی  در مراسم کلنگ‌زنی و آماده‌سازی این پروژه عمرانی، اظهار کرد: به منظور توسعه متوازن شهر به ویژه در شرق مشهد، برنامه تهیه طرح اجرایی و آماده‌سازی ۲۸۶هکتاری اراضی متعلق به موقوفه آستان قدس رضوی در منطقه شهرک شهید رجایی و باهنر، سال گذشته با همکاری مدیریت شهری و این آستان مقدس کلید خورد.

وی افزود: در همین راستا پس از ایجاد زیرساخت‌های اولیه پروژه، امروز عملیات کلنگ‌زنی و آماده‌سازی سایت ۹۰ هکتاری مسکونی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی آغاز شد. 

خخ

حقیقی ادامه داد: طی یک سال گذشته فضاهای خدماتی پیرامون سایت مسکونی این پروژه از جمله ایجاد راه دسترسی ۴۵ متری، ساخت پارک مقیاس شهری حدود ۷۰ هکتار با رویکرد کشاورزی شهری و همچنین آزادسازی و بازآفرینی شهری ۲۰ هکتاری اراضی مسکونی مجاور این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات، هدف از اجرای این پروژه را ارائه خدمات مناسب به مردم، ایجاد ارزش افزوده و بهره‌وری مناسب از اراضی موقوفه آستان قدس رضوی دانست و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تکمیل این پروژه بین ۶ تا ۹ ماه به طول انجامد و فاز نخست آن توسط شرکت بتن و ماشین قدس رضوی اجرا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.