مرکز امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هشدار داد، تل‌آویو باید خود را برای پهپادهای تهاجمی گروه‌های نزدیک به ایران در منطقه آماده کند.

اندیشکده صهیونیستی: باید برای پهپادهای تهاجمی حزب‌الله آماده شویم

به گزارش قدس آنلاین، مرکز امنیت داخلی رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل‌آویو در پژوهشی جدید درباره پهپادهای تهاجمی جنبش حزب‌الله لبنان هشدار داد.

بنابر گزارش امروز (پنجشنبه) روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»، مرکز امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پژوهشی جدید هشدار داده که چالش واقعی تل‌آویو در برابر حزب‌الله نه پرنده‌های بدون سرنشین کوچک، بلکه پهپادهای تهاجمی هستند که این جنبش آن‌ها در اختیار دارد.

بنابر این گزارش، در این پژوهش آمده است که حزب‌الله از ۲۰ سال پیش تاکنون در تلاش برای ارسال پهپاد به سمت اراضی اشغالی بوده که این اقدامات در سال‌های اخیر تشدید شده است. مرکز امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با اشاره به نفوذ پهپاد «حسان» به حریم فلسطین اشغالی و ناموفق بودن ارتش این رژیم در رهگیری این پهپاد، افزود که رهگیری این پهپادها به علت پرواز در ارتفاع پایین دشوار است.

در این پژوهش همچنین با اشاره به اینکه هدف حزب‌الله از ارسال پهپاد جمع‌آوری اطلاعات و قدرت‌نمایی است، هشدار داده شده است که پرنده‌های بدون‌سرنشین این جنبش می‌توانند خسارت‌های مادی سنگینی به بار آورند.

مرکز امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در عین حال هشدار داد که تل‌آویو باید خود را برای رویارویی با خطر بعدی یعنی پهپادهای تهاجمی حزب‌الله آماده کند که در این گزارش از آن‌ها به عنوان پهپادهای محور شیعی در سوریه، عراق و یمن نام برده شده است.

این مرکز همچنین به پهپادهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اشاره کرد و مدعی شد که ایران، حماس را به این پهپادها مجهز می‌کند و به آن‌ها می‌آموزد که چطور از آن‌ها استفاده کنند.

رأی الیوم در بخش دیگری از این گزارش به اظهارات تحلیلگر امور نظامی کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اشاره کرد و خبر داد که او در گزارش خود به نفوذ پهپاد حسان به اراضی اشغالی پرداخته و عنوان کرده: «این پهپاد شکست جدید سامانه‌های گنبد آهنین در شمال را نشان داد. این عملکرد ناموفق سؤال‌های دشوار بسیاری را مطرح می‌کند.»

 رسانه‌های عبری‌زبان، اواخر دی‌ماه سال گذشته، از فعال شدن آژیرهای خطر در «جلیل علیا» (شمال فلسطین اشغالی) و جولان اشغالی خبر داده بودند. لحظاتی پس از انتشار این گزارش، رسانه‌ها گزارش‌ دادند که پرنده‌های نظامی رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی رسما گزارش‌ منابع خبری را تأیید کرد و خبر داد که یک پهپاد وارد حریم فلسطین اشغالی شده و همزمان گنبد آهنین نیز فعال شده است. ساعاتی بعد، ارتش در بیانیه دوم خود رسما به شکستش اذعان کرد و گفت که به‌رغم استفاده از تمام ابزارهای رهگیری (اشاره به جنگنده، بالگرد و گنبد آهنین) نتوانسته پهپاد را رهگیری کند و این پرنده بدون‌سرنشین به‌سلامت به آشیانه خود در لبنان بازگشته است.

پس از گذشت چند ساعت، جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای رسما این عملیات را برعهده گرفت و اعلام کرد: «مقاومت اسلامی امروز، جمعه، در تاریخ ۲۰۲۲/۰۲/۱۸ پهپاد "حسان" را به داخل خاک فلسطین اشغالی فرستاد. پهپاد حسان در منطقه هدف به مدت ۴۰ دقیقه در قالب یک مأ‌موریت جمع‌آوری اطلاعات گشت‌زنی کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده بود: «مأموریت شناسایی تا طول ۷۰ کیلومتر از شمال فلسطین اشغالی امتداد یافت. به‌رغم تمام تلاش‌های پی‌درپی و متعدد دشمن برای سرنگونی، پهپاد حسان به‌سلامت از اراضی اشغالی بازگشت. پهپاد مأموریت موردنظر را با موفقیت و بدون آنکه اقدامات دشمن بر آن اثر بگذارد، انجام داد.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.