رئیس جمهور ونزوئلا، کارلوس رافائل فاریا را که پیش از این به عنوان سفیر در روسیه خدمت می‌کرد به عنوان وزیر امور خارجه این کشور منصوب کرد.

کارلوس رافائل فاریا، وزیر امور خارجه ونزوئلا شد

به گزارش قدس آنلاین، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اظهار کرد: «کارلوس فاریا به ونزوئلا بازمی‌گردد و در راس وزارت خارجه خواهد بود.»

به گفته مادورو، فاریا در پنج سال گذشته به عنوان رئیس سفارت این کشور در مسکو خدمت کرده و متخصص امور ژئوپلیتیک است و همه چیز را در مورد دیپلماسی فعال در راستای منافع کشور و برقراری صلح در سراسر جهان می‌داند. 

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین از فلیکس پلاسنسیا، وزیر امور خارجه مستعفی، تشکر کرد و گفت که مقام ارشد سابق سازمان امور خارجه پست دیگری را به عهده خواهد گرفت.

همزمان با حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه بخش انرژی روسیه، کشورهای غربی و آمریکا با بحران روبه‌رو شده‌اند. در همین حال، یک هیئت آمریکایی به ونزوئلا رفته تا درباره «امنیت انرژی و حفظ اقتصاد آمریکا» گفت‌وگو کند.

مذاکرات آمریکا و ونزوئلا پیشرفت اندکی داشته چراکه آمریکا به دنبال کاهش اتحاد مادورو و پوتین بوده است؛ اما هر دو طرف برای گفت‌وگوهای بیشتر موافقت کرده‌اند. خواسته واشنگتن آزادی زندانی‌های آمریکایی در خاک ونزوئلاست در مقابل مادورو خواستار لغو گسترده تحریم‌ها شده است.

ونزوئلا از سال ۲۰۱۹ تحت تحریم‌های نفتی آمریکا قرار دارد. گفته شده شرکت شورون، آخرین تولید کننده نفت آمریکا که هنوز در ونزوئلا فعالیت می‌کند، می‌تواند اولین ذی‌نفع در صورت دستیابی به توافق با دولت مادورو باشد.

یک ماه پیش، وزیرخارجه ونزوئلا در حاشیه مجمع دیپلماتیک در آنتالیای ترکیه اعلام کرد کاراکاس متحد متعهد مسکو باقی خواهد ماند. با این وجود ونزوئلا، در صورتی که آمریکا تحریم‌های این کشور را بردارد مقامات این کشور با صادرات گاز به آمریکا و اروپا مشکلی ندارد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.