مدیرکل پزشک قانونی استان کرمان از افزایش ۹ درصدی تلفات حوادث رانندگی استان کرمان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ خبر داد.

خودروها جان ۱۰۸۰ کرمانی را گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، به گفته دکتر عباس آمیان طی سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۱۲ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۲۴ نفر مرد و ۳ هزار و ۵۸۸ نفر زن بودند که با رشد ۹.۹ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه بود.

او در ادامه جان باختن ۸۹۶ مرد و ۱۸۴ زن در حوادث ترافیکی سال گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته یک هزار و ۸۰ نفر در حوادث رانندگی استان کرمان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۹۸۴ نفر بود، بیش از ۹ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان ادامه داد: در این مدت شهرستان های کرمان با ۲۰۲، بم با ۱۰۵، سیرجان با ۱۰۴ و جیرفت با ۱۰۱ فوتی بیشترین آمار تلفات را داشتند.

ثبت بیشترین تلفات در ماه فروردین

به گفته او در سال گذشته بر اساس آمار جمع آوری شده، بیشترین تعداد تلفات به ترتیب در ماه های فروردین با ۱۱۱ و اسفند با ۱۰۲ و کمترین آن در اردیبهشت ماه با ۶۳ کشته ثبت شده است.

آمیان بیشترین رشد تلفات را مربوط به فروردین ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با حدود ۷۱ درصد افزایش اعلام کرد و گفت: براساس این گزارش در این مدت از کل تلفات تصادفات ۱۹۴ نفر در محورهای درون شهری، ۷۷۸ نفر در مسیرهای برون شهری، ۱۰۶ نفر در مسیرهای روستایی جان باخته اند.

به گفته مدیرکل پزشک قانونی استان کرمان مطابق آمارهای موجود در حوادث رانندگی اسفند گذشته نیز ۱۰۲ نفر کشته و هزار و ۱۰۱ نفر مصدوم شدند که در تعداد تلفات با کاهش ۸ درصدی مواجه بودیم.

منبع: ایسنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.