قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز سه شنبه هفتم جون ۲۰۲۲ (هفدهم خرداد ماه ۱۴۰۱)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱) + عکس

یواس ای تودی

روزنامه یواس ای تودی در پرونده ای به درگیری جدید مسئولان سلامت با توجه به گسترش ابتلای آبله میمونی در جهان می پردازد. این روزنامه با انتشار عکسی از فرودگاهی در هند که به شیوه ای کاملا سنتی با نگاه کردن به دست های مسافران به دنبال پیدا کردن سرنخ هایی برای مبتلایان احتمالی به بیماری آبله میمونی هستند، استفاده افرادی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند از تمامی روش های جدید و قدیمی برای پیدا کردن بیماری های کرونا و دیگر بیماری های همه گیر احتمالی را بازتاب داده است. یواس ای تودی با اعلام کشته شدن ۱۷ نفر در تعطیلات پایان هفته در آمریکا، این روز را مرگبار ترین آخر هفته در سال جدید این کشور لقب داده است.

کُمِرسانت

روزنامه کمرسانت چاپ روسیه گزارش اصلی صفحه نخست خود را به لغو شدن سفر وزیر امور خارجه این کشور به صربستان اختصاص داده است. سرگئی لاوروف که برنامه داشت امروز و فردا را در بلگراد سپری کند، به دلیل ممانعت کشورهای همسایه صربستان از صدور مجوز عبور پرواز او، به اجبار سفرش را لغو کرد. این روزنامه ناراحتی رئیس جمهور صربستان اما عدم انتقاد او از اتحادیه اروپا و آمریکا به خاطر این اتفاقات را جالب توجه ارزیابی می کند. این روزنامه همچنین پیشبینی بانک جهانی از کاهش حدود ۹ درصدی تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۲ را بازتاب داده است.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی قسمتی از صفحه نخست خود را به نشست شورای حکام سازمان انرژی اتمی در مورد ایران و صحبت های رافائل گروسی مدیر کل این آژانس اختصاص داده است. این روزنامه از قول گروسی می نویسد که ایران از سر حد تعیین شده برای این کشور، میزان بیشتری اورانیوم در اختیار دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت، اما تاکید می کند که به این بدان معنی نیست که ایران به بمب هسته ای دست یافته است. این جروزالم پست همنین تازه ترین خبرها از درگیری در میان احزاب رژیم صهیونیستی و نزدیک شدن هرچه بیشتر نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم به استیضاح را بازتاب داده است.

گاردین

روزنامه گاردین مانند تمامی روزنامه های چاپ انگلیس گزارش و عکس اصلی صفحه نخست خود را به برگزاری استیضاح بوریس جانسون نخست وزیر این کشور و پیروزی کمرنگ او اختصاص داده است. این روزنامه رای ۴۱ درصد از هم حزبی های بوریس جانسون برای خروج نخست وزیر از منصبش را تحقیرآمیز لقب داده اما تاکید کرده هرچه که بود جانسون توانست همچنان از سقوط خود جلوگیری کند. گاردین همچنین به انتقاد از حزب جانسون یعنی حزب محافظه کار پرداخته و معتقد است آن ها نمی فهمند که مشغول چه کاری هستند، و همینطور به انتقاد از جانسون می پردازد که نتیجه رای گیری را بسیار خوب لقب داده است.

تایمز آو ایندیا

روزنامه تایمز آو ایندیا در گزارشی به ادامه اعتراض ها به توهین های یک مقام این کشور به پیامر اکرم می پردازد. این روزنامه مانند بسیاری دیگر از روزنامه های هند صحبت های سخنگوی امور خارجه این کشور را بازتاب داده که پیام سازمان همکاری های اسلامی در محکومیت توهین به پیامبر توسط نوپور شارما سخنگوی حزب حاکم در هند یعنی حزب بهاراتیا جاناتا را مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرده صحبت های یک شخص بازتاب دهنده نظرات دولت هند نبوده و این کشور به تمامی ادیان احترام می گذارد و با این فرد خاطی برخورد کرده است.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین در گزارشی به بازگشایی مجدد دبیرستان ها در این شهر بعد از مدت ها تعطیلی مدارس به خاطر همه گیری ویروس کرونا می پردازد. در حالی که برای مدت سه ماه مدارس شانگهای به خاطر اوج گیری مجدد تعداد مبتلایان کرونا تعطیل شده بود، اما از دیروز، دوم و سوم دبیرستانی ها برای اولین بار بعد از سه ماه به مدارس رفتند. این در حالی است که از زمان برداشته شدن قرطنینه های کرونایی در حدود هفت روز پیش، تعداد ۱۶ نمونه جدید ابتلا به این بیماری در شانگهای کشف شده است.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی به بالا رفتن هرچه بیشتر تنش ها در منطقه شبه جزیره کره پرداخته است. بعد از پرتاب موشک های بالستیک توسط کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی نیز در رزمایش مشترک خود به پرتاب موشک هایی با همان قدرت پرداختند که باعث ورود سطح اضطراری امنیتی در این منطقه به بالاترین حد خود شد. این روزنامه همچنین از بالا رفتن چشمگیر آمار کلاهبرداری ها در ژاپن که به بهانه کمک های مالی کرونایی انجام می شود خبر داده و تاکید می کند که هدف اصلی کلاهبرداران، جوانان ژاپنی هستند.

نشنال پست

روزنامه نشنال پست چاپ کانادا عکس و گزارش اصلی صفحه نخست خود را به پیروزی فردی که در این کشور دچار تبعات واکسن کرونا شده بود در دادگاه، اختصاص داده است. راس ویتمن، فردی است که در آوریل ۲۰۲۱ اولین دوز واکسن خود که آسترازنکا بوده است را در تزریق کرده اما ۱۰ روز بعد دچار درد شدید در ناحیه کمر خود شده و اکنون دچار درصدی از فلجی شده است. همسر او از وزارت بهداشت کانادا شکایت کرده و اکنون دادگاه به نفع وی رای داده است و «برنامه حمایت از مصدومیت های بر اثر تزریق واکسن در کانادا»، اکنون سالیانه تا پایان عمر مبلغ ۹۰ هزار دلار را به وی پرداخت خواهد کرد.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به اوج گیری دوباره عبور و مرورها در پکن و حضور مردم در خیابان ها و رفتنشان به سر کار بعد از چندین روز قرنطینه عمومی در این شهر اختصاص داده است. این روزنامه همچنین در گزارش اصلی صفحه نخست خود به انتقاد از صحبت های اخیر نخست وزیر ژاپن در خصوص تایوان پرداخته و آن را دامن زننده به تنش های بیشتر میان چین و ژاپن می داند. نخست وزیر ژاپن در صحبت های اخیر خود خطاب به متحدان ژاپن اعلام کرد که باید چین را مجبور کرد تا از تصرف سرزمین تایوان دست بردارد. او همچنین در نشست پیش روی ناتو نیز شرکت خواهد کرد که چینی ها را بیشتر نیز عصبانی کرده است.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال عکس اصلی صفحه نخست خود را به برگزاری بزرگداشت هفتاد و هشتمین سالگرد عملیات نورماندی، یکی از تعیین کننده ترین عملیات جنگ جهانی دوم اختصاص داده است. این روزنامه همچنین تهدید ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان در کناره گیری احتمالی از تکمیل خرید شبکه اجتماعی توئیتر را بازتاب داده است، به دلیل آنکه ماسک تاکید کرده همچنان مسئولان کنونی توئیتر به او تصویری واقعی از اکانت های جعلی در این شبکه اجتماعی نمی دهند. وال استریت ژورنال همچنین نجات یافتن بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا از استیضاح را منعکس کرده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.