کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:با توجه به استقرار جریان گرم جنوبی دمای هوای استان افزایش یافته است به طوری که روز گذشته این گرما در بیشتر نقاط استان احساس شد و تا فردا نیز این وضعیت ادامه دارد.

گرمی هوا تا روز جمعه در خراسان رضوی ماندگار است

به گزارش قدس آنلاین، یحیی قاینی پور افزود: از روز جمعه روند کاهش دمای هوا در سطح استان رخ می‌دهد و هفته آینده شاهد تعدیل دمای هوا خواهیم بود.  

وی اضافه کرد: از عصر امروز پیش بینی می شود که شدت وزش باد به خصوص در نوار شرقی و نیمه جنوبی استان افزایش یابد که در پی آن، ایجاد گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا و احتمال بروز خسارات دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این روند تا اوایل هفته آینده در سطح استان ادامه دارد و در روزهای شنبه و یکشنبه بر شدت وزش باد در جنوب شرقی خراسان رضوی افزوده می‌شود.

قاینی پور افزود:طی شبانه روز گذشته قوچان با کمینه دمای هوای ۱۶ درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۷ درجه سلسیوس به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند.

وی ادامه داد: دمای هوای شهر مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۲۵ و ۴۲ درجه سانتیگراد در نوسان بود و پیش بینی می‌شود امروز نیز در گرمترین ساعت بیشترین دمای روز گذشته تکرار شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.