دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های عراق، نشست‌ها و هم اندیشی‌هایی در خصوص موضوعات مشترک بویژه مسائل اربعین با اساتید دانشگاه‌ها و مرکز پژوهشی برگزار می‌کنند.

نشست هم‌اندیشی اساتید ایران و عراق با موضوع اربعین

به گزارش قدس آنلاین، سعید غضنفری بیان کرد: جمع ۳۷ نفره‌ای از اساتید دانشگاه‌های مختلف عراق که به دعوت کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین روز یکشنبه وارد ایران شدند از دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان های قم، تهران، مازندران و خراسان رضوی بازدید می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین این هیئت در تهران در جلسه هم اندیشی با مسئولان وزارت علوم و تحقیقات درباره مسائل فرهنگی، مطالعاتی و فعالیت های مشترک علمی اربعین بحث و گفتگو خواهند کرد.‌

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر اینکه بازدید از برخی مراکز علمی و صنعتی ایران نیز در دستور کار این هیئت طی ده روز اقامت در ایران قرار دارد گفت: دیدار با مسئولین وزارت علوم، بازدید از کتابخانه ملی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از جمله برنامه های امروز این گروه علمی است.

نشست هم اندیشی اساتید عراقی و ایرانی با موضوع اربعین برگزار می‌شود

غضنفری با بیان اینکه سفرهای علمی و پژوهشی مابین کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و شخصیت ها و اساتید از کشورهای مختلف در طول سال در جریان است، گفت: این سفر زمینه ساز تعمیق روابط فرهنگی، علمی و همچنین ایجاد گفتمان مشترک جهانی اربعین می شود.

وی اظهار امیدواری کرد: وحدت آفرینی و توجه به جهانی سازی مراسم اربعین موضوعی است که آن را به جد دنبال می کنیم؛ امیدواریم با استفاده از این فرصت ها و دعوت از گروه های پژوهشی و دانشگاهی بتوانیم ظرفیت عظیم اربعین را فعال‌تر سازیم.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.