پس از ورود یک خبرنگار صهیونیست به مکه مکرمه و اماکن مقدس مسلمانان در عربستان، صنعاء خواستار تشکیل هیأتی مشترک از کشورهای اسلامی برای مدیریت بیت‌الله الحرام شد.

یمن خواستار تشکیل هیأتی مشترک برای تولیت بیت الله الحرام شد

به گزارش قدس آنلاین، , وزارت ارشاد و امور حج و عمره یمن، امروز (شنبه)، بیانیه‌ای در ارتباط با ورود یک خبرنگار صهیونیست به مکه مکرمه صادر کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری «سبأ»، وزارت ارشاد یمن اعلام کرد: «اجازه رژیم سعودی به گشت و گذار یک یهودی در مسجد الحرام و در مکان اجرای مناسک حج آشکارا در تضاد با فرمان‌ خداوند عزوجل است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «در حالی که رژیم سعودی از ادای فریضه حج میلیون‌ها حاجی ممانعت به عمل می‌آورد و این فرایند را برای افرادی که تمایل به ادای این فریضه دارند، پیچیده می‌کند، [این رژیم] ورود یهودیان به مکه و اماکن مقدسه را تسهیل می‌نماید.»

این وزارتخانه همچنین اضافه کرد: «این دلیلی آشکار است که رژیم سعودی، یهودیان را همراهی می‌کند و به دنبال اجرای نقشه‌های آن‌ها علیه اسلام و مقدسات این دین است.»

وزارت ارشاد یمن ضمن درخواست محکومیت این اقدام مغایر با فرمان الهی، تأکید کرد: «رژیم سعودی نباید مدیریت اماکن مقدس مصادره کند چراکه این اماکن متعلق به مسلمانان هستند و نه مِلک آل سعود.»

این وزارتخاه در ادامه با بیان اینکه خیانت خاندان آل سعود به مقدسات اسلامی ثابت شده است، خواستار تشکیل هیأتی مشترک برای ادراه بیت‌الله الحرام و تمامی مقدسات اسلامی شد.

وزارت امور خارجه یمن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اجازه رژیم سعودی به خبرنگار صهیونیست برای ورود به اماکن مقدس، یک اقدام تحریک‌آمیز آشکار است.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که خبرنگار کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اخیرا ویدئویی  از خود در مکه مکرمه منتشر کرد.

این خبرنگار در حالی گشت و گذار خود در در اماکن مقدسه را با فیلم به تصویر کشید که بدون ممنوعیت به راحتی عبری صحبت می‌کرد و می‌گفت عربستان سعودی به وی مجوزهای امنیتی داده که ورود او به هر مکانی که قصدش را دارد، تسهیل می‌کند.

با این حال، پس از انتشار این ویدئو در فضای مجازی و واکنش شدید کاربران به این اقدام،‌ رسانه‌های دولتی سعودی، روز گذشته، خبر دادند که راننده سعودی این خبرنگار دستگیر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.