قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

نِیشِن

هفته نامه نِیشِن در مقاله ای به ادامه بحران به وجود آمده توسط اسرائیل در مناطق اشغالی فلسطین پرداخته است. این نشریه با به روی جلد بردن نقشه مرزبندی های جدیدی که با ادامه اشغالگری های اسرائیل در منطقه فلسطین به وجود آمده و با انتخاب تیتر «انتهای مسیر» معتقد است در حالی که اسرائیل به پاکسازی نواحی مرزی مناطق اشغالی خود ادامه می دهد، انتخاب برای این رژیم واضح است، و یا باید به سیستم آپارتاید خود در این مناطق ادامه داده و یا به تعلق این سرزمین به فلسطینی ها تن دهد.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک در پرونده ای به بررسی آخرین شرایط کشور چین در جهان و رقیب این کشور یعنی آمریکا می پردازد. این نشریه با انتخاب تیتر «قمار بزرگ چین» و با به روی جلد بردن تصویری از شی جینپینگ رئیس جمهور چین در حالی که چهره های بنجامین نتانیاهو از رژیم صهیونیستی و ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران نیز در آن دیده می شود، از همپیمانان چین گفته و همینطور از تلاش این کشور برای به دست آوردن فناوری های ساخت رژیم صهیونیستی برای پیشبرد برنامه های خود خبر داده و این سوال را مطرح می کند که آیا آمریکا می تواند آن ها را متوقف کند؟

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست به تازه ترین تحولات تایوان در میان درگیری آمریکا و چین پرداخته است. این نشریه با انخاب عکس جالب توجهی که از کابین یک جنگنده چینی گرفته شده و با انتخاب تیتر «هدف: تایوان» معتقد است چین به صورت قطعی این هدف را دنبال می کند که تایوان را دوباره به تحت کنترل کامل خود در بیاورد و هرچه بعد از آن اتفاق می افتد می تواند تعیین کننده نظم نوین جهانی باشد. اکونومیست همچنین شکل خرج کردن ثروت درآمدهای نفتی کشورهای حوزه خلیج فارس را نیز زیر ذره بین برده است.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

ویک

هفته نامه ویک در پرونده ای مانورهای برگزار شده اخیر توسط چین در نزدیکی مرزهای تایوان را یک تمرین کامل برای حمله آینده این کشور قلمداد می کند. این نشریه در طراحی روی جلد خود که جنگنده ها و کشتی های جنگی چین را در صف حمله در نزدیکی منطقه کوچک تایوان نشان می دهد، و با انتخاب تیتر «ایستادن در مقابل چین» از برنامه های غرب مخصوصا آمریکا برای مقابله با آنچه رهبران عصبانی چین خوانده است می گوید. ویک همچنین در مقاله ای، جدیدترین یافته ها در خصوص چگونگی ضربه زدن گوشت به بدن انسان را شرح داده است.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اِسپِکتِیتِر در پرونده ای به بحران آب در بریتانیا مخصوصا در حوزه هدر رفت شدید آب رودخانه مهم تِیمز پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «بحران های آب» این سوال را مطرح می کند که چه کسی را باید مسئول کمبود آب در مناطق مختلف بریتانیا قلمداد کرد. اسپکتیتر در پرونده خود می گوید رودخانه تیمز، آب آشامیدنی ۱۵ میلیون نفر را در این کشور تامین می کند اما به خاطر مدیدیریت ضعیف آب در بریتانیا فقط در سال گذشته روزانه ۶۰۰ میلیون لیتر از رودخانه تیمز و سه میلیارد لیتر در کل این کشور هدر رفت آب را شاهد بوده ایم که میزان آن یک پنجم کل آب تامین شده برای بریتانیا است.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.