قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت دوم) + عکس

تایم

نشریه تایم که هر ماه دو بار به چاپ می رسد، در تازه ترین شماره خود در پرونده ای تلاش دارد تا به سوالی اساسی ذهن بشر پاسخ دهد. این نشریه در پرونده خود با عنوان «چگونه می توان کارهای خوب بیشتری انجام داد»، تحقیقات و یافته های فیلسوف ۳۵ ساله اسکاتلندی یعنی ویلیام مَکِسکیل را بازتاب داده است؛ فردی که در یک دهه گذشته تلاش کرده تا با طراحی الگوریتم ها و به دست آوردن دلایل منطقی، نقش و تاثیر کمک و یا کار خوب هر چند کوچک یک فرد در یک نقطه از جهان را بر فردی در نقطه ای دیگر از جهان و همینطور بر نسل های آینده بسنجد.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت دوم) + عکس

ریزِن

ماهنامه ریزِن در تازه ترین شماره خود در پرونده ای تلاش دارد تا مشکل بنیادین سیستم سیاسی ایالات متحده آمریکا را واکاوی کند. این نشریه با انتخاب تیتر «همگرایی تمامیت خواه» معتقد است مشکل سیاست و سیاستمداران آمریکایی پدیده دو قطبی شدن که صاحب نظران در خصوص آمریکای امروز می گویند نیست، بلکه مشکل اصلی اوج گیری هرچه بیشتر لیبرالیسم در این کشور است. ریزن همچنین پایان احتمالی جهانی سازی در جهان را نیز مورد بررسی قرار داده است.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت دوم) + عکس

ایندیا تودی

هفته نامه ایندیا تودی چاپ هند در تازه ترین شماره خود در گزارشی معتقد است که نخست وزیر هند یعنی نراندرا مودی همچنان در این کشور محبوب است. این نشریه با انتخاب عکسی از او که مجسمه یک شیر نیز پشت سر او پیداست و با انتخاب تیتر هماهنگ «مودی همچنان غرش می کند» تاکید دارد با اینکه افزایش قیمت ها و کمبود شغل در هند نگران کننده شده اما نخست وزیر همچنان در این کشور محبوب است.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت دوم) + عکس

تی اِل اس

هفته نامه تی اِل اس با بررسی یک کتاب، به رابطه نزدیک و عجیب اطلاعاتی بریتانیا و ایالات متحده پرداخته است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «من در هر حال با تو هستم» که جمله معروف منتسب به تونی بلر نخست وزیر وقت بریتانیا در تماس با جرج بوش اندکی پیش از حمله به عراق است، به بررسی کتاب «رابطه مخصوص واقعی» نوشته مایکل اسمیت می پردازد که عمق همکاری مشترک اطلاعاتی میان آمریکا و بریتانیا در دهه های گذشته را زیر ذره بین برده است.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت دوم) + عکس

وایِرد

ماهنامه وایِرد در تازه ترین شماره خود به پدیده جدید تاثیرگذار در سیاست آمریکا یعنی اینفلوئنسرها یا همان افراد پر مخاطب در شبکه های اجتماعی پرداخته است. این نشریه در طراحی روی جلد خود که کاخ سفید را احاطه شده در نمادهای شبکه های اجتماعی مختلف نشان می دهد و با انتخاب تیتر «نظام اینفلوئنسر» معتقد است برخی از این سلبریتی های کوچک که مانند ستاره ها مشهور نبوده اما مثل آن ها تاثیرگذارند به لابی گران بزرگی در صحنه سیاسی آمریکا بدل گشته اند.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت دوم) + عکس

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.