قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک به تلاش های کشور چین برای به دست گرفتن کنترل داده های اطلاعاتی جهانی پرداخته است. این نشریه با طراحی یک موس کامپیوتر با طرح پرچم چین که سیم خود را به دور دنیا پیچانده است، تلاش های گسترده چین برای کنار زدن گوگل به عنوان غول محتوای اطلاعاتی اینترنت و به وجود آوردن سیستمی برای کنترل داده های کامپیوتری و اینترنت جهانی را مورد تحلیل قرار می دهد. نیوزویک می گوید چین به خوبی می داند اگر در این زمینه نتواند مانند آمریکا قدرتمند عمل کند نمی تواند بسیاری از برنامه های آینده خود را به پیش ببرد.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در پرونده ای، انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده در برزیل و احتمال شباهت نتیجه آن با انتخابات قبلی آمریکا را زیر ذره بین برده است. این نشریه با انتخاب تصویری از ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری فعلی برزیل، سایه ای از دونالد ترامپ را پشت سر او طراحی کرده است. بولسونارو که خود را برای انتخاب شدن برای یک دوره دیگر آماده می کند فعلا در نظرسنجی ها شانس کمی برای پیروزی مجدد دارد و اکونومیست در مطلب خود با عنوان «مردی که می تواند ترامپ شود» معتقد است وی مانند رئیس جمهور سابق آمریکا زیر بار شکست در انتخابات نخواهد رفت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

نیو اِستِیتسمَن

هفته نامه نیو اِستِیتسمَن در پرونده ای ویژه، انتخاب لیز تراس به عنوان نخست وزیر بریتانیا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. این نشریه با انتخاب تیتر «لیز تراسِ زنجیرگسسته» معتقد است تراس در گذشته و در پست های دیگر سیاسی خود همیشه به دنبال آزادی عمل بیشتری برای پیشبرد برنامه های خود می گشت و اکنون با انتخاب شدن به عنوان نخست وزیر این آزادی عمل را به دست آورده است. البته نیواستیتسمن تاکید می کند که او به عنوان نخست وزیر می داند که پاییز آینده در این کشور با وجود بحران های مختلف می تواند امتحان سختی برای به دست گرفتن کنترل اوضاع توسط او باشد.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

ویک

هفته نامه ویک جدیدترین تحولات اوکراین را بررسی کرده است. این نشریه با طراحی تصویری از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و با انتخاب تیتر «اوکراین در حمله» تغییر شکل جنگ میان روسیه و اوکراین و وارد شدن اوکراینی ها به فاز تهاجمی بعد از چند ماه دفاع در مقابل حملات روسیه را زیر ذره بین برده است. این مجله می خواهد به این سوال پاسخ دهد که آیا تلاش های تهاجمی اخیر اوکراین می تواند باعث باز پس گیری مناطق از دست رفته جنوبی این کشور که در تصاحب روسیه قرار دارد بشود؟ ویک همچنین در مقاله ای به پیشرفت بالاتر از انتظار صنعت ساخت خودروهای الکتریکی در جهان نگاهی انداخته است.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر در تازه ترین شماره خود به انتخاب لیز تراس به عنوان نخست وزیر جدید بریتانیا پرداخته است. این نشریه با طراحی جالب توجهی از لیز تراس در کنار جیمز کِلِوِرلی وزیر امور خارجه جدید این کشور (که اولین وزیر خارجه سیاهپوست تاریخ این کشور است)، بر روی موتورسیکلت، و با انتخاب تیتر «کمربندها را ببندید» به این دوران جدید در بریتانیا واکنش نشان داده است. همانگونه که از طرح جلد و تیتر این گزارش مشخص است، اسپکتیتر معتقد است دوران تراس به عنوان نخست وزیر پر از پستی و بلندی و اتفاقات مختلف خواهد بود که می تواند دردسرساز باشد.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.