قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در تازه ترین شماره خود در پرونده ای با عنوان «به سرانجام رساندن کار» به پیشرفت های اخیر ارتش اوکراین در جنگ مقابل روسیه پرداخته است. این نشریه با توجه به آزادسازی بخش قابل توجهی از خاک اوکراین که بعد از حمله روسیه از دست داده بود، این سوال را مطرح می کند که اوکراین چگونه می تواند پیروز این جنگ شود؟ اکونومیست همچنین در بخشی ویژه، درگذشت ملکه الیزابت دوم و آینده سیستم پادشاهی در بریتانیا را نیز پوشش داده است.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

نیو ریپابلیک

ماهنامه نیو ریپابلیک در تازه ترین شماره خود به موقعیت بسیار خوب حزب دموکرات در آمریکا برای تصاحب افکار عمومی در خصوص آزادی خواه بودن این حزب پرداخته است. این نشریه معتقد است برای دهه ها حزب جمهوری خواه آمریکا خود را به عنوان مالک ایده آزادی در ایالت متحده معرفی می کرد، اما بعد از لغو قانون سقط جنین در این کشور همه چیز برای آن ها تمام شده و اکنون موقعیت مناسبی برای دموکرات ها فراهم شده تا آنگونه که می خواهند این ایده را تصاحب کره و به آن شکل دهند.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

هارپر

ماهنامه هارپر به یافته های جدید دانشمندان برای درمان اعتیاد در افراد پرداخته است. این نشریه اعتیاد را یک بحران بزرگ در بسیاری از کشورها لقب داده و یافته های جدید دانشمندان در خصوص نوعی جراحی خاص بر روی مغز که می تواند موارد مختلف اعتیاد را رفع کرده و به این بحران پایان دهد را منعکس می کند. هارپر همچنین جنبش مبارزه با تبعیض جنسیتی در دبیرستان های آمریکا را پیگیری کرده، و در مصاحبه ای اختصاصی به سراغ جان تراولتا بازیگر مشهور رفته است.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

اَمِریکا

ماهنامه اَمِریکا در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به عدم حمایت ایالات متحده از پناهجویان افغانستانی پرداخته است. این نشریه در گزارش خود این سوال را مطرح می کند که بعد از خروج سوال برانگیز آمریکا از افغانستان که شرایط را برای استقرار حکومت طالبان در این کشور فراهم آورده و برای بخش بزرگی از مردم افغانستان مشکلات زیادی را به وجود آورده است، ایالات متحده چرا نمی تواند در کشور خود خانه ای برای افراد پناهجو فراهم آورد؟

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

نیو اِستِیتسمَن

هفته نامه نیو اِستِیتسمَن در تازه ترین شماره خود با طراحی جالب توجهی بر روی جلد به مرگ ملکه انگلستان و وارث تخت پادشاهی او پرداخته است. این نشریه با طراحی نیم رخی از ملکه الیزابت که در داخل آن چهره شاه جدید بریتانیا یعنی چارلز سوم دیده می شود، در پرونده ای با عنوان «جانشین» پایان یک دوره در این کشور و چگونگی ادامه یافتن پادشاهی در آینده بریتانیا را زیر ذره بین برده است. این مجله همچنین در مقاله ای، دلایل اوج گیری احزاب راست افراطی در سوئد را نیز واکاوی کرده است.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.