مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که این اتحادیه از تمامی ابزارهای موجود ازجمله «تدابیر محدودکننده» علیه ایران استفاده خواهد داد.

بورل: از تدابیر محدودکننده علیه ایران استفاده خواهیم کرد

به گزارش قدس آنلاین، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در سخنانی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در ایران بیان کرد: ما به عنوان نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران خواسته‌ایم تا به حقوق اساسی شهروندان ایرانی احترام بگذارد.

وی مدعی شد که همراه چارلز مایکل، رئیس شورای اروپا در دیدار با برخی مقامات ایرانی مستقیما این مسئله را مطرح کرده است.

وی با اشاره به ناآرامی های اخیر در ایران و در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: به نظرم مهم است که ما واکنشی قوی و متحد بوسیله اتحادیه اروپا نشان بدهیم. ما به همراه کشورهای عضو به بررسی تمام گزینه‌های دردسترس ازجمله تدابیر محدودکننده برای پاسخ دادن به این رویدادها استفاده خواهیم کرد. من این مسئله در جلسه آتی شورای روابط خارجی با همتایانم مطرح می‌کنم.

بورل تصریح کرد: زمانی که می‌گویم «تدابیر محدودکننده» دارم از لفظ تعیین شده در معاهده (بر سر اتحادیه اروپا) استفاده می‌کنم؛ چراکه در این معاعده کلمه «تحریم» یافت نمی‌شود. تنها در آن می‌توان لفظ «تدابیر محدودکننده» یافت و من دارم از آن استفاده می‌کنم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در انتها گقت: ما به بررسی آنچه که در ایران رخ می‌دهد، ادامه خواهیم داد. ما از هر فرصتی برای ابراز مواضع و نگرانی‌های‌مان درخصوص حقوق بشر در ایران استفاده خواهیم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.