معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: به منظور تقویت ناوگان اتوبوسرانی شهری در کلانشهرها و شهرهای بزرگ، تامین اتوبوسهای برقی هم در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است.

تامین اتوبوسهای برقی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است

به گزارش قدس خراسان آنلاین، مسعود نصرتی ظهر شنبه در حاشیه همایش ملی حمل و نقل در طرقبه اظهار کرد: حواله ۱۵۰ دستگاه ون و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس که از محل قراردادهای وزارت کشور با خودروسازان داخلی تامین شده است امروز به شهرداران هشت کلانشهر و شهر بزرگ کشور تحویل داده شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بیان کرد: وزارت کشور برای ساخت این محصولات با شرکتهای ایران خودرو دیزل و عقاب افشان قراردادی منعقد کرده است و از محل همین قرارداد تا دهه فجر نیز حدود هزار ون و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر تحول ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها و شهرهای متقاضی خواهد شد.

وی افزود: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در راستای تقویت حمل و نقل عمومی پاک و دوستدار محیط زیست مجوز تولید۳۰۰ دستگاه اتوبوس برقی دارای استاندارد ویژه کلانشهرها در حال نهایی شدن است.

رونمایی از ۲ دستگاه اتوبوس و میدل باس برقی

مصطفی میرزابیگی، مدیر کارخانه سازنده اتوبوس و میدل باس برقی نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز در مشهد در حاشیه همایش روز ملی حمل ونقل از همچنین ۲ دستگاه اتوبوس و میدل باس برقی رونمایی شد.

مدیر کارخانه سازنده اتوبوس و میدل باس برقی افزود: این اتوبوسها به خبرنگار ایرنا گفت: این شرکت مجوزهای لازم و تاییدیه های استاندارد را برای تولید این محصولات دریافت کرده است و قرارداد تولید ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی برای استفاده در سامانه حمل و نقل شهری تهران منعقد شده است.

وی افزود: رایزنی هایی برای بستن قرارداد تولید تعدادی از این اتوبوسها و میدل باسها با شهرداری های دیگر کلانشهرها از جمله مشهد در جریان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.