موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در ۹ استان بالاتر از میانگین کشوری است و سه استان رکورددار بیشترین بستری‌های کرونایی در کشور هستند.

مرگ و میر کرونا در ۹ استان بالاتر از متوسط کشوری

به گزارش قدس آنلاین، با پشت سر گذاشتن هفت موج سنگین کرونایی در کشور، حالا شیوع زیرسویه‌های جدید اومیکرون در جهان و ورود این زیرسویه‌ها به کشور، نگرانی‌ها از افزایش دوباره آمار مبتلایان در کشور و شکل‌گیری موج هشتم کووید19 را برانگیخته است.

طبق اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، تمامی آمار و ارقام کشوری کرونا بر مبنای موارد مثبت و مرگ قطعی مبتلایان کروناست که به استناد دستورالعمل کشوری، دارای یک آزمایش مثبت به روش مولکولی (PCR) یا کیت تشخیص سریع هستند.

نمودار زیر موارد مثبت بستری و مرگ و میر در استان‌های کشور در هفته منتهی به 19 دی ماه 1401 را نشان می‌دهد؛ طبق این نمودار، تعداد موارد بستری تجمیعی در هفته 151 اپیدمی کرونا در ایران، 368 نفر و تعداد موارد مرگ و میر 17 نفر طی یک هفته بوده است که نسبت به هفته ماقبل (5 تا 12 دی ماه سال جاری)‌ روند افزایشی را پس از اعلام ورود زیرسویه‌های جدید و شنیده شدن زمزمه‌های موج هشتم کرونا نشان می‌دهد.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

تعداد موارد بستری به ازای هر 100 هزار نفر در 13 استان‌ شامل سمنان، کرمان، خراسان جنوبی،‌ خراسان شمالی،‌ مازندران، یزد، مرکزی، کردستان، چهارمحال و بختیاری، قم، همدان، فارس و ‌اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است و سه استان اول،‌ رکورددار بیشترین بستری‌های کرونایی به ازای 100 هزار نفر جمعیت هستند.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

تعداد موارد مرگ و میر به ازای هر یک میلیون نفر در 9 استان زنجان، مازندران، یزد، کرمان، آذربایجان شرقی، خوزستان، گیلان، البرز و تهران بیش از میانگین کشوری است. زنجان، مازندران و یزد بیشترین آمار مرگ و میر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت را دارند.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

تعداد موارد مثبت سرپایی در کشور در هفته منتهی به 19 دی ماه به 383 نفر رسیده در حالی که این آمار در هفته پیش از آن، 138 نفر بوده است که رشد بیش از 2.5 برابری را نشان می‌دهد.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

نمودار زیر تعداد موارد بستری و مرگ قطعی بر اثر کرونا از هفته اول بهمن سال 1400 تا پایان هفته سوم دی ماه 1401 را نشان می‌دهد.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.