دومین دستور کار صحن علنی شورای شهر مشهد امروز مربوط به لایحه دوفوریتی تعیین تکلیف مطالبات بانک تجارت از شهرداری مشهد بود که در نهایت با تصویب اعضا به شهرداری اجازه داده شد نسبت به تهاتر دو ملک نرگس ۲ و مجد با بانک اقدام کند.

چوب تهاتر بر املاک شهرداری مشهد به خاطر مطالبات بانک تجارت!

به گزارش قدس خراسان، صبح امروز شصت و پنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد در محل تالار شهر بدون حضور موحدیان رییس شورا و با ریاست موسی الرضا حاجی بگلو برگزار شد.

موسی الرضا حاجی بگلو در ابتدا به سالگرد جشن پیروزی انقلاب اشاره و تاکید کرد امسال باید جشن ها باشکوهتر باشد.

موضوع استقبال از بهار پذیرایی از زائران و تسریع تکمیل پروژه های عمرانی سطح شهر از مواردی بود که حاجی بگلو از سرپرست شهرداری خواست نسبت به آن توجه ویژه داشته باشد.

این جلسه ناطق پیش از دستور نداشت چراکه دبیریان نطق پیش از دستور خود را به علت ضیق وقت لغو کرد!

اولین دستورکار مربوط به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه درباره نامگذاری دو معبر به نام شهدای گرانقدر امیدخدا و امیر کهتری در اراضی جهانشهر محله نامجو و ارشادالرضا بود؛ البته کریمدادی پیشنهاد حذف این دستور کار را داشت و معتقد بود معبری که برای نامگذاری امیر کهتری در نظر گرفته شده در شأن و جایگاه والای این شهید نیست و ممکن است باعث آزردگی خاطر خانواده وی شود، چرا که بلوار منتهی به این میدان به نام شهیدان عامل است و میدان هم باید به همان نام باشد و نام شهید کهتری باید برای معبر دیگری در نظر گرفته شود.

نماینده شهرداری در کمیته نامگذاری با بیان اینکه این معبر در اراضی ارتش واقع شده، تاکید و پیگیری امیر آذریان برای این نامگذاری اشاره کرد.

این لایحه در نهایت با رای اکثریت مصوب شد.

امیر سرتیپ منوچهر کهتری یکی از فرماندهان ارتش ایران است با شجاعت و نبوغ نظامی خود باعث شد تا حصر آبادان شکسته شود.

دستور کار بعدی لایحه دوفوریتی تعیین تکلیف مطالبات بانک تجارت از شهرداری مشهد بود، تهاتر دو ملک شهرداری(نرگس ۲ و مجد) با بانک در این دستور کار پیگیری شد.

سلیمی پرسید کل بدهی های شهرداری مشهد به بانکها چقدر است و چرا شهرداری پول ندارد که با املاکش این بدهی ها را تهاتر می‌کند؟ که قرار شد شهرداری پاسخش را در قالب گزارش به وی ارسال کند.

در نهایت شهرداری مشهد با تصویب شورای شهر مجاز شد بدهی خود را به بانک تجارت از طریق تهاتر دو ملک در پروژه‌های نرگس ۲ و مجد پرداخت کند.

سومین دستور کار در خصوص نظریه مشترک سه کمیسیون درباره مشارکت با سپاه امام رضا(ع) در تامین مجوز محوطه سازی و ابنیه مرکز نگهداری معتادان متجاهر در برزش آباد به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان بود؛ که البته هاشم دائمی پیشنهاد افزایش این مبلغ تا سقف ۱۲ میلیارد تومان داد و در نهایت این پیشنهاد با ۸ رای موافق به تصویب رسید.

«شهرداری مشهد موظف است در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تا سقف ۱۴۰ میلیارد ریال به تامین بخشی از هزینه‌های راهیان نور کمک کند» این عنوان دستور کار بعدی بود که به تصویب رسید.

آخرین دستور کار شورای شهر مشهد در صحن شصت و پنجم مربوط به دو کمیسیون برنامه، بودجه و حمل و نقل و عمران با موضوع انتقال اسناد و خروج ناوگان اتوبوس‌رانی وفق دستورالعمل هیات وزیران بود که اعضا قریب به ۲۶ دقیقه بر سر آن بحث و تبادل نظر کردند.

فرهمندی در این باره ضمن قرائت ماده واحده گفت: با توجه به اینکه واگذاری ناوگان اتوبوسرانی به بخش خصوصی

طبق هیات وزیران است نیازی به نظر کمیسیون ماده ۲۴ ندارد و باید زودتر تکلیف اموال مردم مشخص شود.

وی گفت: طی سالهای ۸۵ تا ۹۰ دولت وقت تعدادی ناوگان اتوبوسرانی را به شهرداری ها داده ۱۷ و نیم درصد از ارزش را شهرداری ها پرداخت کرده اند و بقیه را دولت داده و تعیین تکلیف کرده که این ناوگان با سازوکار مشخصی که هیات وزیران داده شهرداری ها به عنوان کارگزار دولت باید این ناوگان را به بخش خصوصی واگذار کنند و ۱۷ و نیم درصد بها را بگیرند و در طول ۱۰ سال بهره برداری و نظارت را انجام می‌دهند و بعد از آن باید انتقال سند از اتوبوسرانی به بخش خصوصی انجام شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل افزود: امروز خیلی از آن ناوگان قرارداد ۱۰ ساله شان به اتمام رسیده و کمیته فنی استانداری هم بعنوان نماینده دولت این موضوع را تایید میکند، الان حدود یک سال است که جلوی این موضوع را گرفته‌ایم و حق مردم بلوکه شده است.

در نهایت این دستور کار بعد از بحث و تبادل نظر قریب به نیم ساعته با نظر موافق اعضا از دستور کار خارج و مقرر شد به کمیسیون ماده ۲۴ به مدت ۲ ماه زمان داده شود تا هر چه زودتر نسبت به بررسی و تعیین تکلیف اتوبوسها اقدام کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.