عضو شورای شهر مشهد از عملکرد معاونت زیارت استانداری انتقاد کرد و خواستار ورود کمیسیون اصل ۹۰ به ترک فعل ها در این معاونت شد.  

انتقاد تند عضو شورای شهر مشهد به معاونت زیارت استانداری
 

به گزارش قدس خراسان،  هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، دوشنبه ۶ شهریور ماه در تالار شهر برگزار شد.

ایمان فرهمندی، نایب رییس شورای شهر در ابتدای جلسه اظهار کرد: ایام دهه پایانی صفر، شهادت امام رضا(ع) و حضور میلیونی زائران در مشهدالرضا(ع) را پیش رو داریم و گسترش تعامل‌های بین دستگاهی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی ضروری است و امیدواریم میزبانی شایسته‌ای از زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) داشته باشیم.
 
در این شورا همدلی و گفت‌وگو نمی‌بینیم
 
خلیل موحدی محصل، اولین ناطق پیش از دستور اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی ۲.۹ هکتار فضای سبز دارد اما دو سال پول نگهداری ۳۰ هکتار فضای سبز را از ما گرفته است. این را چگونه جواب می‌دهیم؟

وی با بیان اینکه شورای ششم امروز با وجود زحماتی که کشیده شده ‌دچار روزمرگی، مسائل کوچک و بخشی‌نگری شده که آسیبی بزرگ برای شورای ششم است، اضافه کرد: این روزمرگی سه عامل اساسی دارد؛ اولین عامل انتخاباتی است که اتفاق افتاد، در تخصص‌ها و میزان پذیرش مسئولیت‌ها دقت لازم نشد امیدوارم افرادی که مسئولیت پذیرفتند از پس آن بربیایند. 

موحدی محصل عامل دوم ابتلای شورای ششم به روزمرگی را نبود همدلی بین اعضا دانست و تصریح کرد: در این شورا همدلی و گفت‌وگو نمی‌بینیم، به محض اینکه انتخابات انجام شد باید اجماع شکل بگیرد، و اولویت‌ها رسما از طرف کمیسیون‌ها به مردم اعلام شود. اگر غیر از این شد و کمیسیونی برنامه خود را اعلام نکرد، کاری هم انجام نخواهد داد. اگر کمیسیون یا رئیس چشم‌انداز خود را برای مردم و رسانه‌ها بیان نکرد یعنی یا برنامه ندارد یا مناسبات دیگری در انتخابات شکل گرفته است.
 
قهر نخبگان و فرهیختگان با شورا

 
وی گفت: عامل سوم که بسیار اهمیت دارد و شورا را با چالش جدی مواجه می‌کند، قهر نخبگان، فرهیختگان و کارشناسان با شورا است. باید از ظرفیت دانشگاه، حوزه، عناصر فرهنگی، عناصر اقتصادی و بازار در تصمیم‌سازی‌های خود استفاده کنیم که این مغفول مانده است. در شورای چهارم این کار انجام شد و بسیار نتیجه گرفتیم. اگر اقدام درستی صورت نگیرد، جایگزین این ارتباط کارشناسی، لابی‌گری‌های پشت صحنه می‌شود. باید این نقص شورا را مرتفع و راه را برای حضور کارشناسان در عرصه‌های مختلف باز کنیم.
 
محدودیتهای سخنگوی شورای شهر از زبان خودش

 
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، دیگرناطق پیش از دستور هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر بود.
موسی الرضا حاجی بگلو اینطور نطق خود را آغاز کرد: انتخابات هیات رئیسه تمام شد و اکنون باید اتحاد بین اعضا شکل بگیرد. ما وظیفه داریم از هیات رئیسه حمایت و برای خدمت به مردم کار کنیم اما متاسفانه برخی اعتقادی به این موضوع ندارند. ما هرچه داد می‌زنیم انتخابات تمام شد، اجازه دهید هر کسی هر مسئولیتی بر عهده گرفته را انجام دهد اما اجازه نمی‌دهند. تلاش کردند سخنگویی را از من بگیرند اما نشد. بعد از انتخابات هیئت رئیسه، رئیس با من مکاتبه داشتند که حق مصاحبه، بیانیه و غیره را بدون مصوبه هیات رئیسه ندارید!

وی تصریح کرد: اگر این برای شما ناراحت‌کننده است که من سخنگو هستم، به صراحت بگویید که استعفا دهم تا شما با ترکیب خود راحت باشید، وگرنه در جایی که قانون باشد اجازه نمی‌دهم خلاف قانون عمل کنید. قانون به صراحت وظایف سخنگو را مشخص کرده، من وظیفه خود را انجام می‌دهم و هرکسی بخواهد دخالت کند حقوقی پاسخ خواهم داد.

سخنگوی شورای شهر مشهد با بیان اینکه انتخابات کمیسیون‌ها شکل گرفته و در انتخابات کمیسیون برنامه و بودجه اتفاق خاصی رخ داده است، یادآور شد: قانون بیان کرده زمانی که آرا مساوی شد، فردی انتخاب می‌شود که شرایط ایثارگری داشته باشد، اگر نداشت مدرک تحصیلی ملاک است و اگر مدرک هم برابر بود به قید قرعه انتخاب می‌شوند اما در کمیسیون برنامه و بودجه این اتفاق نیفتاده است. آرا دو-‌دو بود و فرد ایثارگر باید رئیس می‌شد.

حاجی بگلو گفت: دو بار است فرمانداری در خصوص طرح رایگان کردن اتوبوس، ابهام می‌زند. فرمانداری تنها باید تایید یا رد کند نمی‌تواند در محتویات دخالت کند.

وی که اعضای شورای شهر را مورد خطاب خود قرار داده بود، عنوان کرد: چرا طرح الیت را در دستور کار قرار نمی‌دهید؟ الیت را مردم مطالبه کردند اما در دستور کار قرار نمی‌دهید، در حالی که طرح‌های خود را صبح مطرح کرده و ظهر تصویب می‌کنند. این عدالت نیست.

 
انتقاد تند عضو شورای شهر مشهد به معاون زیارت استانداری 

 
خلیل موحدی دربخش دیگری از این جلسه علنی گفت: دو هفته قبل قاضی زاده هاشمی در نطق قبل از دستور مجلس با اشاره به مشکلات جاده میامی خطاب به شهرداری گفت که با توجه به عوارض زیادی که شهرداری میگیرد وظیفه دارد این جاده را آسفالت کند.
 
این عضو شورا افزود: آقای استاندار، معاون زیارت شما همه کار میکند غیر از زیارت، یا نمیداند معاونت زیارت چیست یا آنقدر تکالیف دیگر برای مهره چینی و کارهای سیاسی دارد که به معاون سیاسی کمک میکند. من از رییس کمیسیون اصل 90 میخواهم به موضوع ترک فعل معاون زیارت ورود کند.
 
وی متذکر شد: جناب آقای گنابادی نژآد، آن کسی که باید حق این مردم را بگیرد در شهری که سالانه 30 میلیون زائر دارد شما هستید، که ردیف بودجه زیارت ما امروز متاسفانه صفر است جاده‌ای که امروز دو امامزاده با شهرت بین المللی دارد آیا شهرداری وظیفه دارد آسفالت کند؟ ما کمک میکنیم اما دولت نباید طلبکار باشد. 

موحدی گفت: این وظیفه دولت است که به این شهر کمک کند، دولت نه تنها به وظایف قانونی خود در قبال این شهر عمل نمیکند بلکه طلب کارشده، با شرایطی که مشهد دارد دولت حتی باید خدمات مازاد بدهد، اخرین گزارشی که گرفتم در کل 400 میلیارد تومان عوارض از طریق مردم پرداخت شده در حالی که برای  نظافت و رفت و روب این شهر 800 میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است. 
 
ماجرای پلمب دفتر معاون فرهنگی شهردار چه بود؟
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در خصوص پلمب دفتر معاون فرهنگی شهرداری مشهد که روز گذشته درفضای مجازی خبرساز شد، اظهار کرد: دیروز اتفاقی در معاونت فرهنگی رخ داد و آن هم  قضیه پلمب دفتر معاونت از طرف یکی از کارمندان دادگستری بود.

حجت الاسلام حسن منصوریان تصریح کرد:این موضوع باید برای افکار عمومی روشن و مطالبه شود که چرا دفتر معاون‌ شهردار مشهد آن هم در بخش فرهنگی با یک پیغام شفاهی پلمب و با یک پیغام شفاهی باز می‌شود که فقط زهر چشمی گرفته شود، شهردار باید پیگیری کند اگر قرار باشد با مخالفت با یک طرح که شاید اکران آن در شهر مناسب نباشد چنین اقدامی را در قبال شهر و شهرداری انجام دهند، ما نیز باید روش دیگری را در پیش بگیریم.

یک جلسه علنی با یک مصوبه!
 

در این جلسه، لایحه نامگذاری تعدادی از معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر به تصویب رسید.

طبق این مصوبه، شهرداری مشهد مقدس مکلف شد، نسبت به تغییر نام و نامگذاری تعدادی از معابر به نام شهدای گرانقدر، به شرح ذیل اقدام کند:
1)نامگذاری معبر فرعی شهید نعمتی ۸ واقع درخیابان آیت الله عبادی ۱۲ با حفظ شماره، به نام "شهید سید حبیب الله وثوقی"
2)نامگذاری معبر فرعی شهید مطهری شمالی ۶ واقع در خیابان شهید مطهری شمالی با حفظ شماره، به نام "شهید ابراهیم روحی گل خطمی"
3) نامگذاری معبر فرعی پیروزی ۱/۱۲ واقع در بلوار پیروزی با حفظ شماره، به نام شهید حسین خدامی
4) نامگذاری معبر فرعی شهید ثنایی ۳ واقع در توس ۶۴ با حفظ شماره، به نام "شهید محمدعلی محمدی بروانلو"
5)تغییر نام و نامگذاری معبر پورسینا واقع در بلوار حر ۲ با حفظ نام محله پورسینا، به نام شهید سید محمد سیدی یحیی آبادی
6) تغییر نام و نامگذاری معبر مهریز واقع در بلوار حر ۱ با حفظ نام محله مهریز، به نام "شهید محمد علی شهریور
 
خبرنگار: معصومه مومنیان 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.