وزیر خارجه روسیه می‌گوید که تهدیدها علیه امنیت ملی این کشور از جانب غرب، با تمام قوا خنثی خواهد شد.

لاوروف: تهدید غرب علیه امنیت ملی روسیه در نطفه خفه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه می‌گوید با مسکو تهدید غرب علیه امنیت ملی روسیه را با تمام قوا و در نطفه خنثی خواهد کرد و دستگاه دیپلماتیک روسیه برای تقویت حاکمیت ملی این کشور، هر کاری که لازم باشد، انجام خواهد داد.

لاوروف افزود: هیچ شکی وجود ندارد که تهدیدهای غرب علیه امنیت ملی (روسیه)، قاطعانه خنثی خواهد شد. ارتش و نیروی دریایی روسیه به اندازه کافی با چالش و مشکل روبه‌رو بوده‌اند. دستگاه دیپلماتیک هم به نوبه خود برای تقویت حاکمیت ملی و خنثی‌سازی چالش‌های خارجی که حتی هنوز به داخل سرایت نکرده، هر کاری که لازم باشد، انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: غرب به طور یکپارچه، جنگی «تمام ترکیبی» را علیه روسیه به راه‌انداخته است؛ در واقع، با استفاده از «نئونازی‌های اوکراین» به عنوان «جبهه پیشروی خود»، «جنگ صلیبی» تازه‌ای را به سمت شرق هدایت می‌کند.

لاوروف تصریح کرد: با این حال، امروز می‌توان اینطور گفت که نقشه‌های غرب برای منزوی کردن روسیه و احاطه کردن آن با یک «کشور حایل»، ناکام مانده است. به‌رغم جار و جنجال واشنگتن، لندن و بروکسل علیه روسیه، ما به تقویت روابط دوستانه با اکثر کشورهای جهان، از جمله کشورهای اوراسیا، منطقه آسیا-اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین ادامه می‌دهیم؛ کشورهایی که بیش از هر چیز، با توجه به منافع ملی بنیادین‌شان هدایت و رهبری می‌شوند.

لاوروف همچنین تاکید کرد که روسیه با نمایندگان محافل عمومی و سیاسی و منطقی کشورهای اروپایی که دوستی با روسیه را درک می‌کنند، همچنان به مذاکره ادامه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: تعهد به برقراری دمکراسی در روابط بین کشوری و دست رد قاطعانه به نظم جهانی با مرکزیت آمریکا، ما را با هم متحد می‌کند. اخاذی ذاتی، تهدیدها، اولتیماتوم‌ها و بازی‌های مجموع صفر آمریکا، همه و همه ابزارهای اعمال زور و کاملاً بی‌اهمیتی است که در دپیلماسی آینده قرن بیست‌ویکم، هیچ جایی ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.