۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 851465

قاره آسیا ۳ کشور بزرگ تولید کننده عسل را در خود جای داده است که در این میان عسل های ایران رتبه سوم بعد از ترکیه و چین را عهده دار هستند. البته محصولات تولیدی در اروپا و آمریکا نیز از جایگاه بالایی برخوردار هستند.

عسل های ایران در رقابت با عسل های تولیدی اروپا و آمریکا

با تنوع شرایط اقلیمی، گونه های مختلفی از عسل ها را می توانید در سراسر کشور پیدا کنید. زنبورداران در حال حاضر از مزیت های طبیعی کشورمان که در چهار فصل سال در آن زندگی می کنیم و دارای پوشش گیاهی غنی است بهترین استفاده را می کنند. به همین دلیل می توان گفت نه تنها عسل های ایران قابلیت رقابت با عسل های تولیدی در اروپا و آمریکا را دارا هستند، بلکه در مواردی هم می توانند نسبت به آنها برتری داشته باشد.

آشنایی با عسل دکتر هانی راد

زنبورستان دکتر هانی ر اد در زمینه تولید فرآورده های زنبور عسل نظیر گرده گل،ژل رویال، عسل، پرورش ملکه زنبور عسل، کلونی های اصلاح شده، معرفی کندوهای مدرن و علم روز در صنعت زنبور داری در حال فعالیت است. این مجموعه در سال ۱۳۷۰ به صورت سنتی شکل گرفت و به فعالیت خود ادامه داد. اما در سال ۱۳۹۴ با کمک افراد مجرب دارای تحصیلات آکادمیک و مطابق علم روز دنیا فعالیت خود را توسعه بخشید.

سپس در این عرصه از کندوهای مدرن و ملکه های وارداتی اصلاح شده استفاده کرد. هدف برند عسل دکتر هانی راد تولید و پخش عسل با کیفیت و زنبور عسل های اصلاح نژاد شده و کندوهای مدرن به افراد مختلف چه برای تفریح و چه برای انجام کار مدرن زنبورداری به سراسر ایران است. هنر زنبورداری و علم آن نسل به نسل منتقل شده و کشور ما را در نقشه بهترین عسل جهان قرار داده است.

عسل دکتر هانی راد

عسل های ایران با وجود پتانسیلی که دارند، هنوز در بازارهای بین المللی به جایگاهی که شایسته آن هستند نرسیده اند. عسل ایران از نظر کمیت و تنوع بهتر از محصولات اروپا و آمریکا است. البته اتحادیه اروپا و آمریکا در زمینه تولید و تجارت در حفاظت از عسل نسبت به ایران بهتر عمل کرده است.

بررسی چند برند عسل خارجی مطرح در بازار ؟

اینکه عسل به ویژه عسل های ایرانی یک محصول منحصر به فرد است، شکی در آن نیست. تولید عسل با کیفیت یک فرآیند پرزحمت و اغلب خطرناک است که تابع شرایط آب و هوایی و بسیاری عوامل دیگر است. این بدان معناست که قیمت عسل می تواند در برخی موارد بسیار بالا باشد.

مصرف کنندگان به خوبی می دانند که عسل با کیفیت ارزانترین نیست. زنبورداران ریسک زیادی می کنند: تجارت آنها به آب و هوا، شکوفه ها، سلامت کندوها بستگی دارد.

همه این عناصر بر قیمت ها تاثیر می گذار و عسل خوب را گران می کنند. با این حال، برخی از عسل ها آنقدر انحصاری، کمیاب یا خاص هستند که هزینه زیادی دارند. در زیر می توانید با چند برند عسل خارجی آشنا شوید:

عسل سنتوری

اگر یک عسل واقعا گران قیمت وجود داشته باشد، آن عسل سنتوری است. یک جواهر منحصر به فرد زنبورداری که در ترکیه برداشت می شود. در آنجا، در غارهایی که در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارند، زنبورهایی که عسلی بی نظیر تولید می کنند، بسیار کمیاب و البته آنقدر گران که همه رکوردها را شکسته است.

عسل سنتوری

به طور خاص، عسل سنتوری توسط گینس به عنوان گران‌ترین عسل جهان تایید شده است. زنبوردارانی که این عسل کمیاب را تولید می کنند ادعا می کنند که گیاهان دارویی که در اطراف غارهایی که این زنبورهای وحشی زندگی می کنند، کلید قیمت هستند.

عسل مانوکا

معروف ترین و شناخته شده ترین عسل های ممتاز و کمیاب عسل مانوکا است که از نیوزلند می آید. این جزیره بزرگ در اقیانوس آرام یکی از بهشت های زنبورداری جهان است. عسل مانوکا از گل های بوته مانوکا تهیه می شود که خواص دارویی آن برای هزاران سال توسط بومیان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

عسل مانوکا یک آنتی باکتریال عالی در نظر گرفته می شود. مشخصه ای که در فاکتور منحصر به فرد عسل مانوکا به چشم می خورد شاخص UMF است. هر اندازه میزان شاخص بیشتر شود، عسل مانوکا بهتر و گرانتر است.

عسل Bierzo لوکس اسپانیایی

از گران ترین عسل های جهان است. عسل Bierzo با نام ۱۰۰۵ شناخته می شود که توسط تعاونی زنبورداری Bierzo برداشت و تولید شده است. عسلی است که در سه نوع جنگلی، شاه بلوط و چند گل به بازار عرضه می شود و علاوه بر مهر حلال، دارای گواهی ارگانیک نیز می باشد.

عسل باشکریا (باشقیری) روسی

این عسل از منطقه ای جنگلی با آب و هوای مطبوع تهیه می شود. گل نمداری که زنبورها برای تهیه این عسل از آن استفاده می کنند، خاصیت ضد التهابی و ضد درد دارد و این عسل را به شدت مورد توجه دوستداران محصولات طبیعی و مفید برای سلامتی قرار می دهد.

عسل مانوکا

معرفی بهترین برند عسل ایرانی

عسل دکتر هانی راد قطعاً در رتبه بالاتری قرار دارد و جزو بهترین عسل های ایران به شمار می رود. کیفیت خوب و تنوع دکتر هانی راد به این معنی است که تمام استانداردهای کیفیت و دستورالعمل یک عسل خالص را برآورده می کنند.

محصولات تولیدی در زنبورستان دکتر هانی راد از گیاهان منحصر به فرد شهد گیری می شود که خواص فوق العاده ای فراهم می کند و آن را سرشار از منیزیم، پتاسیم، فنل ها، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها می کند.

بدون شک عسل دکتر هانی راد یک گنجینه طبیعی است، ترکیبی نادر که در جاهای دیگر وجود ندارد و کوهستان خراسان شمالی تهیه می شود، با خواص عالی و البته قیمتی مناسب.

نتیجه گیری

تولید عسل طبیعی در سال‌های اخیر چه در ایران و چه در آمریکا و اروپا کاملاً تحت تأثیر قرار گرفته است، تغییرات آب و هوایی و استفاده از سموم دفع آفات، تولید و خلوص را به خطر انداخته است. اما عسل های ایران به خصوص عسل های دکتر هانی راد با کیفیت تضمین شده و استثنایی همراه با برگه آزمایش عرضه می شوند تا از سلامت و کیفیت آن اطمینان حاصل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.