وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که یک فروند هواپیمای گشتی آمریکا امروز نزدیک مرزهای این جزیره در مسیر شمال به جنوب پرواز کرده است.

هواپیمای گشتی آمریکا بر فراز تنگه تایوان پرواز کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع جزیره تایوان امروز دوشنبه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای گشتی آمریکایی (P-۸A Poseidon) از طریق تنگه تایوان از سمت شمال به جنوب پرواز کرد.

وزارت دفاع آمریکا هم در بیانیه ای در این خصوص ادعا کرد: هواپیمای آمریکایی از طریق تنگه تایوان از شمال به جنوب در مسیر بین المللی پرواز کرده است!

گزارش اسپوتنیک حاکیست که این هواپیما امروز دوشنبه ساعت ۱۵:۵۰ به وقت محلی بر فراز تنگه تایوان پرواز کرده است.

در این گزارش اضافه شده است: در جریان عبور هواپیما از تنگه تایوان، ارتش این جزیره وضعیت دریا و حریم هوایی اطراف جزیره را زیر نظر داشت، وضعیت را عادی رسانه ای کرد.

به گزارش خبرگزاری کیودو، وزارت خارجه چین این اقدام آمریکا را به شدت محکوم کرد.

این در حالیست که وبگاه وزارت دفاع چین پنجشنبه پیش اعلام کرد که «تان کفی» (Tan Kefei) سخنگوی وزارت دفاع این کشور در سخنانی در یک نشست خبری تاکید کرده است که تایوان بخشی از چین به شمار آمده و مسئله تایوان یک موضوع داخلی است که مردم چین به تنهایی و بدون دخالت خارجی آن را حل خواهند کرد.

پیشتر مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ادعا کرده بود که به ارتش چین دستور داده شده تا قبل از سال ۲۰۲۷ برای حمله به جزیره تایوان آماده شود. در مقابل، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت هند و اقیانوسیه هم در یک جلسه استماع کنگره گفته بود که او مطمئن است که سرزمین اصلی چین تا قبل از سال ۲۰۳۰ هیچ «تجاوز» بزرگی علیه منطقه تایوان انجام نخواهد داد.

دور تازه افزایش تنش چین با تایوان و آمریکا با سفر جنجالی نانسی پلوسی آغاز شد. نانسی پلوسی، علی‌رغم اعتراض‌ ها و هشدارهای مقامات چین ۱۱ مرداد وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست «چین واحد» است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر کرد.

چین تایوان را بخشی از سرزمین و حاکمیت خود می‌ داند و بر اساس اصل چین واحد، کشورهای جهان نباید روابط رسمی با مقامات جزیره تایوان برقرار کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.