رئیس‌جمهور بلاروس در پیام تبریک به مناسبت عید نوروز خطاب به همتای ایرانی، دعوت خود از وی برای سفر به مینسک را تکرار کرد.

پیام تبریک نوروزی و دعوت لوکاشنکو خطاب به رئیسی

 خبرگزاری دولتی بلتا به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری بلاروس گزارش داد الکساندر لوکاشنکو در پیام تبریک خطاب به سید ابراهیم رئیسی همتای ایرانی به مناسبت نوروز، برای او و همه ایرانیان آرزوی سلامتی و بهروزی کرد. 

لوکاشنکو در این پیام گفت: در سال گذشته، کشورهای ما چند رویداد مهم دوجانبه برگزار کردند که شامل بازدیدها در سطوح عالی، رشد تجارت و جشن اخیر سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بود. 

وی در این پیام عنوان کرد: کشورهای ما به موفقیت‌های چشمگیری در بخش‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی دست یافته‌اند. به دنبال همکاری نزدیکتر در صنعت، کشاورزی، حمل‌ونقل و تبدیل دستاوردهای تعامل علمی و فنی به پروژه‌های تجاری امیدوارکننده هستیم. 

لوکاشنکو تاکید کرد: لازم است که پتانسیل موجود نقشه‌راه که هفته گذشته برای توسعه مشارکت بلندمدت بین مینسک و تهران امضا شد را اجرایی کنیم. 

به نوشته بلتا، در این پیام آمده است: الکساندر لوکاشنکو با نظر ابراهیم رئیسی که در سفر رئیس‌جمهور بلاروس (به تهران) ابراز شد مبنی بر این که دیدار دو رئیس‌جمهور نقطه عطف و نقطه شروعی در بهبود همکاری همه‌جانبه دو کشور شد، موافق است. 

رئیس‌جمهور بلاروس در ادامه ضمن تشکر از میهمان‌نوازی ایران، افزود: از این فرصت استفاده می‌کنم و دعوت خود از شما برای سفر به مینسک در زمان مناسب را تجدید می‌کنم. 

دوشنبه (۲۲ اسفند) روسای‌جمهور ایران و بلاروس طی مراسمی در تهران نقشه‌راه همکاری‌های همه‌جانبه ایران و بلاروس را امضا کردند.

همچنین مقامات ارشد ایران و بلاروس در حضور  رئیسی و لوکاشنکو اسناد همکاری دو کشور در حوزه‌های مختلف تجاری، حمل و نقل، کشاورزی، فرهنگی و هنری، انتقال محکومان و سند برنامه اجرایی به مناسبت سی‌امین سال برقراری روابط دو کشور را به امضا رساندند. این اسناد توسط وزرای خارجه، صمت، کشاورزی، راه و شهرسازی و دادگستری با همتایان بلاروسی آن‌ها امضا شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.