رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: سه شهرستان‌ اقلید، سروستان و اوز در وضعیت نارنجی و ۱۸ شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

۳ شهرستان فارس در وضعیت نارنجی قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین، سید وحید حسینی با اعلام این خبر بیان کرد: بر اساس آخرین اعلام رنگ بندی نقشه کرونا در استان فارس، هم اکنون ۱۸ شهرستان فارس شامل شیراز، خرم بید، پاسارگاد، نی ریز، استهبان، لارستان، گراش، لامرد، مهر، جویم، قیر و کارزین، جهرم، فیروزآباد، کوار، کوه چنار، خرامه، کازرون و رستم نیز در وضعیت زرد کرونایی بوده و دیگر شهرستان‌ها در وضعیت آبی قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش زمینه‌های انتقال بیماری در ایام نوروز به دلیل دید و بازدیدهای خانوادگی و سفرهای هموطنان افزود: با توجه به تداوم چرخه‌های انتقال بیماری کرونا در سطح کشور، نیاز است مردم در این ایام هوشیارانه اقدام کرده و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، ایام نوروز را با سلامت سپری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده در خصوص فعالیت مراکز ارائه خدمات سلامت در طول تعطیلات آغاز سال، مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان نیز در این ایام فعال بوده و پذیرای مردم و مسافران نوروزی هستند.

حسینی از مردم استان فارس و مهمانان نوروزی خواست تا در صورت بروز علائم کرونا، به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کرده و از شدت یافتن بیماری پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه نباید کرونا را به عنوان یک اپیدمی پایان یافته تلقی کنیم، پایبندی به شیوه نامه‌های بهداشتی را ضروری خواند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.