نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با دست خالی و بدون هیچ بودجه ای شاهکار است و شاهد این مدعا استقبال زیاد مردم از این نمایشگاه است .

برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت با دست خالی شاهکار است

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز جمعه در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گلایه ای که وجود دارد این است که همه اعتبارات، همایش ها و امکانات در حوزه فرهنگ و قرآن به صورت متمرکز در تهران قرار دارد و شهرستانها نمی توانند ظرفیتهای خود را بروز دهند.

وی ادامه داد:در محلی مانند مشهد اگر یک دهم امکاناتی که برای نمایشگاه قرآن و عترت تهران هزینه می شود برای نمایشگاه مشهد اختصاص دهند، مشهدی ها نشان خواهند داد که نمایشگاه داری چیست و آن را در تراز بالایش برگزار می کنند.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: تهران در زمینه برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت، پول پاشی می کند و با هزینه های میلیاردی نمایشگاهی را برگزار می کنند و خدمات را به شکلی ارایه می دهند که ظلم به حوزه فعالیتهای فرهنگی و فعالیتهای قرآنی است، در حالی که اگر مشهد به صورت نمونه یک سال مجری نمایشگاه مرکزی قرآن و عترت مشهد باشد، همه خواهند دید که چه قدر می تواند توانمند، قوی و موثر کار بزرگی را انجام دهد.

پژمانفر افزود: از آنجا که اعتبارات بخش فرهنگ و هنر استانی مانند خراسان رضوی اندک است به همین علت هنرمندان این شهر به تهران مهاجرت می کنند و اکنون تهران تبدیل به مرکز ثقل فرهنگ و هنر شده است در حالی که امتیاز زیادی ندارد.

وی با بیان این که برگزاری مسابقات قرآن در مکانی مانند برج میلاد توجیه ندارد اضافه کرد: مسابقات قرآن باید در مکانی معنوی برگزار شود و چه جایی بهتر از حرم مطهر امام رضا(ع) اما برگزاری آن در برج میلاد عیار و کیفیت کار را به شدت کاهش می دهد و می توان بسیاری از فعالیتهای فرهنگی و هنری و رسانه ای کشور را در برخی استانها با توجه به ظرفیتهایی که دارند، برگزار کرد تا همواره تهران برگزار کننده مراسم کشوری نباشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا تعدد دستگاه های فرهنگی باعث کاهش اعتبارات بخش فرهنگ و هنر شده است گفت: سرجمع اعتباراتی که به بخش فرهنگ و هنر اختصاص می یابد، زیاد نیست از سوی دیگر هر یک از دستگاه های فرهنگی ماموریت خاص خود را دارند، البته من با موازی کاری دستگاه های اجرایی موافق نیستم اما رقابت دستگاه ها در برخی موارد باعث رشد کیفی و توسعه کار می شود لذا اگر اعتبارات و انجام یک فعالیت را فقط به یک دستگاه اجرایی واگذار کنیم رقابتی شکل نمی گیرد.

پژمانفر افزود: باید دستگاه های اجرایی متنوعی وجود داشته باشد تا این که در انجام یک کار رقابت لازم شکل گیرد و حتی در برخی موارد هم افزایی های دستگاه های اجرایی باعث تخریب آنها هم شده است که باید این موضوع مدیریت شود.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس از چهارم تا یازدهم فروردین ماه مصادف با ۲ تا ۹ ماه مبارک رمضان، از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در مرکز دائمی نمایشگاه های آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر رضوی دایر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.