معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد گفت: ۶۹ هزار و ۶۹۰ نفر نیز در مراکز اسکان اضطراری و موقت شهرداری مشهد اسکان یافته‌اند.

اسکان بیش از ۶۹ هزار مسافر در مراکز موقت و اضطراری شهرداری مشهد

به گزارش قدس خراسان، جلیل بامشکی اظهار کرد: ۵۰۸ هزار و ۷۱۴ زائر نوروزی مستقر در ورودی‌های مشهد از خدمات ایستگاه‌های استقبال از زائر نظیر اسکان، پذیرایی، راهنمایی، حمل و نقل و برنامه‌های فرهنگی بهره‌مند شدند.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد افزود: با همکاری ستاد اسکان، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هلال احمر، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و آتش‌نشانی بهترین استقبال از زائران در این ایستگاهها از ٢۵ اسفندماه ١۴٠١ تا ١۵ فروردین ماه جاری صورت گرفت.

وی بیان کرد: این در حالی است که خدمات اسکان در حوزه وظایف شهرداری نیست، اما شهرداری مشهد امسال ۴۲ مرکز اسکان را برای زائران نوروزی پیش‌بینی کرده است.

بامشکی با اشاره به استقرار ۱۸ پایگاه راهنمای زائر در سطح شهر گفت: تا سیزدهم فروردین ماه به ١٠۴ هزار و ۵٢٣ نفر در پایگاه‌های راهنمای زائر خدماتی اعم از ارائه راهنمایی، اطلاع رسانی، برنامه ریزی سفر، توزیع بروشور و نقشه شهر مشهد و کتاب راهنما ارائه شد.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد افزود: در ایام نوروز برای زائران و مجاوران ۲۷ تور در حوزه های حرم شناسی، خانه‌های تاریخی و آرامگاه فردوسی برگزار شد که تاکنون هزار و ٨٠ نفر از خدمات این تورها بهره مند شده اند.

وی اضافه کرد: این تورها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

بامشکی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از بهترین اقدامات فرهنگی شهرداری در نوروز جشنواره غذای ملل و صنایع دستی است‌ که‌ از ششم فروردین ماه آغاز شد و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد و تاکنون ۱۰۰ هزار و ۹۸۷ نفر از این جشنواره بازدید کرده‌اند.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: تئاتر طنز خیابانی نیز برای ارتقای فرهنگ میزبانی پیش‌بینی شد تا در کنار ایجاد فضایی مفرح برای مجاوران، بتوانیم در حوزه میزبانی تاثیرگذار باشیم که هشت هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۷ اجرا بیننده این تئاترها بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.