دفتر ریاست جمهوری ترکیه از گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور این کشور با همتای ایرانی‌اش درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی خبر داد.

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و ترکیه درباره تجاوزگری صهیونیستها در مسجدالاقصی

به گزارش قدس آنلاین، دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان با رئیس‌جمهور ایران درباره حملات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود بر لزوم اتحاد جهان اسلام در برابر حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی به فلسطین تأکید کرد.

اردوغان در ادامه این گفت‌وگوی تلفنی خواستار ادامه تلاش‌ها در مجامع بین المللی برای حفظ جایگاه اماکن مقدس شد.

امروز همچنین وزارت امور خارجه ایران حملات صهیونیست‌ها به جنوب لبنان و نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

ناصر کنعانی امروز (جمعه) ۱۸ فروردین ماه به تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی در جنوب لبنان و نوار غزه واکنش نشان داد و این حملات تجاوزکارانه را شدیدا محکوم کرد.

وی این حملات را که در تداوم هتک حرمت مسجدالاقصی و حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی صورت گرفت، نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی لبنان و نیز نقض فاحش اصول حقوق بین‌الملل و حقوق بشر در قبال ملت مظلوم فلسطین خواند و خواستار واکنش مؤثر و بازدارنده جامعه جهانی و مجامع مسؤول بین‌المللی در قبال اقدامات تجاوزکارانه رژیم غاصب صهیونیستی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلف نوار غزه را طی شب گذشته و امروز جمعه هدف حملات هوایی و توپخانه ای خود قرار داد و در مقابل، نیروهای مقاومت فلسطین نیز شهرک های صهیونیست نشین را موشک باران کردند.

همزمان واحد پدافندی نیروهای مقاومت فلسطین با موشک های زمین به هوای دوش پرتاب با جنگنده های رژیم صهیونیستی بر فراز غزه مقابله کردند.

درپی پاسخ موشکی از جنوب لبنان به تجاوزگری صهیونیست ها در مسجد الاقصی، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مناطقی در جنوب لبنان را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

حدود ۳۰ فروند موشک کاتیوشا عصر روز پنجشنبه از جنوب لبنان به شهرک های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی شلیک شد. این موشک ها واکنشی به جنایات و تجاوزگری روزهای اخیر صهیونیستها علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی در قدس اشغالی بود.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.