مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد، میانگین فاصله ایستگاه‌های اتوبوس در این شهر را بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر عنوان کرد و به تشریح عوامل تأثیرگذار در این خصوص پرداخت.

میانگین فاصله ایستگاه‌های اتوبوس ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر است

به گزارش قدس خراسان، گلایه یک نفر از شهروندان در خصوص فاصله زیاد ایستگاه‌های اتوبوس در بولوار شهید کامیاب مشهد به تحریریه روزنامه قدس رسید.

گلایه‌مندی‌هایی از جنس مخاطبان

در بخشی از پیام این شهروند محترم آمده است: «فاصله ایستگاه جنوبی راه‌آهن برای واحد تا ایستگاه بعدی‌اش در کامیاب۲۰ بیش از هزار متره اخیراً شهرداری همین ایستگاه را هم به چند صد متر دورتر از راه‌آهن (کامیاب۱۴) برده! ...چرا شهرداری ایستگاه‌های واحد خیابان کامیاب را در مکان‌های طبیعی آن قرار نداده و برای رفاه حال خودروهای تک‌سرنشین صدها مسافر اتوبوس و مترو را مجبور به طی مسافت‌های طولانی می‌کند؟...». 

توضیح در خصوص فاصله زیاد دو ایستگاه در بولوار کامیاب

خبرنگار قدس موضوع را از مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد پیگیری کرد.

عباس اتحادی در این باره به خبرنگار قدس خراسان گفت: میانگین فاصله میان ایستگاه‌های اتوبوس در مشهد بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر است، از طرفی در خصوص گلایه این شهروند محترم باید ابتدا این توضیح را بدهم که پایانه ما در راه‌آهن شرایط خاصی دارد و نقطه مکانی خوبی برای مسافرانی است که با قطار به مشهد می‌آیند.

وی در خصوص ایستگاه‌های اتوبوس در بولوار کامیاب و فاصله برخی از آن‌ها اظهار کرد: از تقاطع شهید گمنام تا چهارراه راه‌آهن یک ایستگاه پس از تقاطع گمنام داریم که خطوط ۲۸/۱، ۸۴ و ۵۱ توقف دارند، ایستگاه بعدی را در فاصله ۱۷۶ متری ایستگاه اتوبوس کامیاب۶ داریم که خطوط ۲۸/۱، ۴۳ و ۵۷ توقف دارند، پس از آن ایستگاه میدان راه‌آهن با فاصله ۵۱۰ متری قرار دارد که خطوط ۱۰۴۳، ۸۴، ۵۷، ۵۱، ۳۷ و ۲۸/۱ توقف دارند و ایستگاه بعد در شهید کامیاب ۴۶ با فاصله ۶۰۰ متری است که خطوط ۱/۲۸، ۲۹ و ۳۷ توقف دارند.

میزان استقبال مسافران از ایستگاه‌ها

مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد، میزان استقبال مسافران از ایستگاه‌ها در بولوار کامیاب را خوب توصیف کرد و افزود: ایستگاه‌های مذکور از تقاطع شهید گمنام تا چهارراه راه‌آهن به ترتیب روزانه ۶۴۷، ۴۰، ۲۷۷ و ۱۵۸ تراکنش دارند.

اتحادی در خصوص جابه‌جایی ایستگاه کامیاب ۲۰ و فاصله زیاد این ایستگاه با قبل و پس از خودش هم گفت: این ایستگاه جابه‌جا نشده است و با ایستگاه قبلی در کامیاب ۳۴، فاصله ۶۵۰ متری دارد که امکان تعدیل این فاصله نیست؛ چراکه اتوبوس در مسیر کامیاب ۳۴ به سمت کامیاب ۲۰، باید خیابان‌های‌ هاشمی‌نژاد، بهجت و بیهقی را ردکند و پس از خیابان بیهقی دوربرگردان به سمت چهارراه گمنام است که امکان توقف ایمن برای اتوبوس وجود ندارد.

عوامل تأثیرگذار در تعیین مکان ایستگاه‌های اتوبوس 

وی با بیان اینکه یکی از عوامل تأثیرگذار در جانمایی ایستگاه‌ها، وجود معابری است که تقاضای مردمی برای استفاده از اتوبوس وجود داشته باشد، نزدیک نبودن به تقاطع‌ها و نبود تردد زیاد خودروها را از جمله دیگر عوامل مؤثر در تعیین مکان ایستگاه‌های اتوبوس برشمرد و خاطرنشان کرد: ایستگاه‌ها به ویژه در معابری که سرعت خودروها بالاست با اولویت نقاطی که پهلوگاه یا کنارگذر داشته باشد جانمایی می‌شود تا تردد و توقف ایمن وجود داشته باشد.

مراحل مختلف جانمایی یا جابه‌جایی 

مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد افزود: برای جانمایی یا جابه‌جایی ایستگاه‌ها علاوه بر نیروی خبره اتوبوسرانی، کارشناس ترافیک شهرداری منطقه و نماینده پلیس راهور هم باید محل را تأیید کنند اما این به معنای آن نیست که نظرات و پیشنهادات شهروندان در این خصوص نادیده گرفته شود یا تأثیری نداشته باشد، بلکه موضوع بررسی و تصمیم اتخاذ می‌شود و پیشتر هم این کار انجام شده است.

اتحادی یادآور شد: شهروندان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را از طریق شماره تماس ۱۳۷ و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۸۸۸ با اتوبوسرانی درمیان بگذارند.

خبرنگار: معصومه مومنیان

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.