مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: نزدیک به ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور تسهیلات ویژه اشتغالزایی پرداخت شده است.

پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین، مختار احمدی اظهار داشت: با تعامل با دستگاه‎‌های اجرایی و بخش خصوصی و استفاده از رهنمودهای استاندار در کارگروه اشتغال، استان کرمانشاه در سال گذشته در جذب اعتبارات مشاغل خانگی رتبه سوم کشور را کسب کرد.

وی با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی به صورت قرض‌الحسنه است عنوان کرد: میزان سهمیه استان در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته 103 میلیارد تومان بود که علاوه بر سهمیه استان از سهمیه سایر استان‌ها نیز استفاده شد و در مجموع 106 میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

احمدی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان تسهیلات خوبی به استان اختصاص یافت و در اسفند ماه سال گذشته قرارگاه ملی اشتغال تشکیل شد و این روند تسریع یافته و تاکنون نزدیک به 1500 میلیارد تومان از محل سفر تسهیلات ویژه اشتغالزایی پرداخت شده است.

وی با اشاره به تسهیلات تکلیفی از محل بند ب تبصره 16 و بند الف تبصره 18 افزود: سهم ما از تسهیلات بند ب تبصره 16 حدود 2500 میلیارد تومان است که پرداخت آن شروع شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اصلی‌ترین رسالت ما صیانت از حقوق نیروی کار است گفت: سالانه بیش از 10 هزار تا 12 هزار مورد بازرسی کار در جهت کاهش حوادث ناشی از کار و اجرای صحیح مقررات کار انجام می‌شود و پرونده‌های مربوط به کار نیز رسیدگی می‌شوند.

احمدی از کاهش میانگین رسیدگی خبر داد و افزود: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها از 113 روز به 59 روز رسیده و 6000 تا 7000 پرونده شکایت مورد رسیدگی قرار گرفت که همه در جهت حمایت از حقوق کارگران است.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان تولید کارگران هستند و برنامه‌های اداری این وزارتخانه در جهت حمایت از کارگران است گفت: در حوزه بیمه کارگران علاوه بر بازرسان کار، بازرسان تأمین اجتماعی نیز موظف هستند نظارت داشته باشند.

احمدی با اشاره به اینکه نظارت ما به دو روش بازرسی کار و مراجع حل اختلاف انجام می‌شود افزود: بازرسی به صورت ادواری و موردی انجام می‌شود و امکان اینکه برای هر کدام از بنگاه‌ها یک بازرس مستقر شود فراهم نیست زیرا در استان 21 بازرس کار و در عوض 30 هزار پروانه صنفی و 20 هزار بنگاه اقتصادی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.