سخنگوی کاخ کرملین با انتقاد از تصمیم کره جنوبی برای ارائه تسلیحات و کمک نظامی به اوکراین، گفت که متاسفانه سئول موضع غیردوستانه‌ای علیه مسکو اتخاذ کرده است.

کرملین: کره جنوبی هم به جنگ اوکراین با روسیه پیوست

به گزارش قدس آنلاین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) تصمیم کره جنوبی برای کمک نظامی به اوکراین را به‌معنی شریک‌شدن در جنگ علیه مسکو توصیف کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «کره جنوبی موضع غیردوستانه‌ای علیه روسیه اتخاذ کرده زیرا سئول تصمیم گرفته تسلیحات به کی‌یف ارسال کند و این به معنای درگیر شدن در جنگ است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با هشدار درباره اینکه خطر درگیری‌های منطقه‌ای وجود دارد، توضیح داد: «کرملین معتقد است که غرب تلاش می‌کند تا کشورهای بیشتری را وارد جنگ اوکراین کند».

سخنگوی کرملین ضمن اشاره به تصمیم رژیم کی‌یف برای فراخواندن سفیر خود از بلاروس، اظهار داشت: «اعتقاد داریم که این اقدامی تحریک‌آمیز است».

طبق این گزارش، پسکوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه کرملین آماده استقبال از هر اقدامی برای کاهش تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان است، گفت: «مسکو توافقات سه‌جانبه برای قره‌باغ را ضروری می‌داند زیرا آنها تنها مبنای حل‌وفصل تنش‌ها است».

این مقام روس با بیان اینکه ادعاهای مربوط به طرح‌های خرابکاری روسیه در اروپا اشتباه است، تاکید کرد که غرب به‌جای توجه بیشتر به بررسی خرابکاری در خط لوله انتقال گاز «نورد استریم»، روسیه را بی‌اساس متهم می‌کند.

به نوشته اسپوتنیک، وی همچنین افزود که مبارزه با نازیسم، از جمله آنچه که در اوکراین در حال انجام شدن است، بسیار چشمگیر است.

سخنگوی کاخ کرملین روز گذشته نیز با هشدار درباره احتمال وقوع درگیری‌های منطقه‌ای در شرق آسیا، گفت که به همین دلیل لازم است ناوگان اقیانوس آرام روسیه در آمادگی جنگی کامل قرار داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.