۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
کد خبر: 865940

رئیس جمهور روسیه و ولی‌عهد سعودی در تماس تلفنی، درباره وضعیت منطقه غرب آسیا و حل‌وفصل شرایط بحرانی آن و همچنین چشم‌انداز همکاری ریاض با گروه بریکس گفتگو کردند.

پوتین و بن‌سلمان تلفنی گفتگو کردند

به گزارش قدس آنلاین، کاخ کرملین امروز (جمعه) از گفتگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی خبر داد.

در بیانیه کرملین آمده است که پوتین و بن‌سلمان از سطح هماهنگی «اوپک پلاس» برای ثبات بازار جهانی نفت ابراز خرسندی کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس جمهور روسیه و ولی‌عهد سعودی همچنین درباره وضعیت منطقه غرب آسیا و حل‌وفصل شرایط بحرانی در این منطقه رایزنی داشتند.

بر اساس بیانیه کرملین، پوتین در این تماس تلفنی که در فضایی دوستانه و سازنده انجام شد، در مورد چشم‌انداز همکاری عربستان سعودی با گروه بریکس، با بن‌سلمان گفتگو کرد.

رئیس جمهور روسیه همچنین فرارسیدن عید سعید فطر را به مردم عربستان سعودی و مسلمانان جهان تبریک گفت و بر تداوم تماس‌ها بین ریاض و مسکو در حوزه‌های مشخص تاکید کرد.

به نوشته اسپوتنیک، در این تماس همچنین تعدادی از موضوعات در دستورکار دوجانبه با تاکید بر گسترش بیشتر روابط متقابل سودمند در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری و انرژی مورد بررسی قرار گرفت.

پیش از این نیز «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه ضمن استقبال از احیای روابط بین سوریه و عربستان سعودی، تاکید کرد که مسکو خواهان عادی‌سازی سایر کشورهای عربی با دمشق است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.