مشکلات متعددی در شهرک کاووسیه و خیابان پیروزی شمالی و جنوبی شهرقدس به خصوص مربوط به ایستگاه قطار کاووسیه وجود دارد که مورد بررسی و مطالبه مسوولان شهرستانی و استانی قرار گرفته اما تاکنون این مشکلات برطرف نشده است.

ایستگاه مشکلات بر روی ریل‌های شهرقدس/ فرماندار: پلیس راه آهن مسؤول تامین امنیت در کاووسیه است

به گزارش قدس آنلاین،  عبور خط ریل راه آهن از شهرک مسکونی کاووسیه در شهرستان قدس سال‌هاست که مشکلات گوناگونی برای ساکنین منطقه ایجاد کرده و افزایش این خطوط ریلی معضل دیگری است که شهروندان را بیش از گذشته گلایه مند کرده است. 

پیش از این، تصادفات بسیاری براثر برخورد قطار با مردم و وسایل نقلیه که منجر به فوت افراد و خسارت به خودروها شده، اتفاق افتاده که با پیگیری های متعدد انجام شده بخشی از خط ریل توسط راه آهن دیوارکشی و مسیر زیرگذری جهت عبور خودروها در ابتدای ورودی شهرقدس از زیر خط ریل احداث شد اما این پایان ماجرا نبود و روز آخر تعطیلات نوروز نیز حادثه دیگر از تصادف قطار در همین خط رخ داد که منجر به جان باختن وی شد. 

همچنین نبود امنیت و روشنایی مناسب از مسیرهای زیرگذر برای عبور عابرین پیاده، نصب نکردن پل های عابر پیاده جهت رفاه حال ساکنان منطقه، دسترسی نداشتن اهالی خیابان پیروزی شمالی به امکانات شهری، کم توجهی در حوزه خدمات شهری مانند جمع آوری زباله ها و رسیدگی به فضای سبز، نداشتن محل مناسب برای بازی کودکان و عبور کانال آب نا ایمن و آلوده معضلات دیگری است که موجب رنج شهروندان این منطقه شده است. 

ایستگاه مشکلات بر روی ریل‌های شهرقدس/ فرماندار: پلیس راه آهن مسؤول تامین امنیت در کاووسیه است

محرومیت خیابان پیروزی شهرقدس از خدمات شهری

یکی از ساکنان کاووسیه با اشاره به اینکه با تاریک شدن هوا، ایمنی برای رفت و آمد از زیرگذر وجود ندارد گفت: پیگیری های زیادی برای تامین روشنایی کردیم اما پس از نصب روشنایی، سیم ها توسط معتادین به سرقت رفت و پرژکتورهایی که نصب شده امکان روشن کردن زیرپل را ندارد. 

شهروند دیگری که ۵۰ سال در این منطقه سکونت دارد به درختان تنومندی که در کوچه کانال سال ها سرسبزی ایجاد می کردند اشاره کرد و ادامه داد: این درختان را در روز هرس کرده و شبانه بردند و این فضای به جامانده محل اسکان معتادین و زباله دانی شده بود که تعدادی درختچه کاشتند اما در حال خشک شدن بود که با کمک مردم آب دهی می شود و فضای سبز و رفاه مناسب و اثری از زیباسازی شهری وجود ندارد.  

نبود جاده، مرکز درمانی و راه دسترسی مناسب جهت خدمات رسانی دستگاه های امدادرسان اورژانس و آتش نشانی و رفع کمبود آب از دیگر دغدغه های ساکنین شهرک کاووسیه است که بارها برای این مشکلات به فرمانداری و شورای شهر مراجعه کردند اما با پاس کاری ها و تعارفات مسوولین مواجه شدند.

یکی دیگر از شهروندان کاووسیه به کنده کاری های خیابان پیروزی شمالی اشاره کرد و افزود: با چاله های به جامانده از کنده کاری های اداره آب، مدت هاست که خاک و آلودگی مردم را آزار می دهد و شهرداری با رسیدگی کردن و آسفالت به موقع می تواند مردم را از این وضعیت نجات دهند. همچنین آسفالت خیابان طالقانی بلاتکلیف مانده و خسارت زیادی به خودروها وارد کرده و مردم هم نمی توانند از خیابان استفاده کنند. 

ایستگاه مشکلات بر روی ریل‌های شهرقدس/ فرماندار: پلیس راه آهن مسؤول تامین امنیت در کاووسیه است

کانال آب تبدیل به تخلیه فاضلاب و انباشت نخاله ها شده 

در این منطقه کانالی جهت عبور آب از سد کرج برای مصارف کشاورزی قرار دارد که حق آبه آن در پاره ای از روزهای سال داده می شود و محلی برای سرریز فاضلاب برخی کارخانجات از جمله رنگرزی شده و انباشت نخاله ها و انواع زباله ها جلوه ناخوشایندی از آن ایجاد کرده و به دلیل نداشتن حفاظ مناسب، کانال در این منطقه مسکونی تهدیدی برای سلامت جان ساکنان شده است. 

شهروند دیگر در خصوص معضلات این کانال گفت: منشا آلودگی ها به اداره بهداشت گزارش شد و مدتی تخلیه فاضلاب کارخانه کم شد اما دوباره شب ها ضایعات به کانال وارد شده و از بوی بد آن نمی توان زندگی کرد. 

عبور از سنگلاخ های ایستگاه راه آهن جهت عبور و مرور هنگام استفاده از قطار، ایستگاه راه آهن بدون صندلی و روشنایی و تردد سالمندان از پله های بلند و نصب نکردن پل های عابر پیاده دیگر مسائلی است که ساکنان شهرک کاووسیه سال هاست با آن دست و پنجه نرم می کنند. 

ایستگاه مشکلات بر روی ریل‌های شهرقدس/ فرماندار: پلیس راه آهن مسؤول تامین امنیت در کاووسیه است

پلیس راه آهن مسوول تامین امنیت ایستگاه کاووسیه است 

وحیدگلیکانی فرماندار شهرستان قدس  در خصوص مشکلات شهرک کاووسیه اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات زیرگذرهای خیابان پیروزی شمالی و جنوبی بازدیدهای متعددی انجام شد و بهسازی هایی انجام گرفت اما پس از نصب تجهیزات روشنایی زیرپل و پشت بام منازل مسکونی، مورد سرقت قرار گرفت و زیرساخت هایی که شهرداری در این مکان ایجاد کرده براثر ناهنجاری های امنیتی پس از مدت کوتاهی ناکارآمد بوده است.

وی گفت: در قسمت ریل، ۱۷ متر حریم راه آهن است که این حریم تا محدوده درِ منازل قرار می گیرد و تنها راه کار شورا و شهرداری این است که پلاک های خیابان پیروزی شمالی آزادسازی شده تا دیواره راه آهن نصب شود تا از ایجاد چالش جلوگیری شود و این امر مورد مطالبه از مدیریت شهری بوده اما بیش از یک سال است که اقدام نشده است.

فرماندار قدس در ارتباط با راه اندازی پل های عابر مکانیزه توسط راه آهن افزود: راه اندازی پل های عابر پیاده مکانیزه در مدیریت قبل مطرح شده بود اما از اجرای آن منصرف شدند و زیرگذر در ابتدای ورودی شهر جهت خودرو و عابر احداث شد که شهریور ماه سال گذشته به بهره برداری رسید و از شهرداری خواسته شد که پل عابر پیاده نصب کنند اما محل عرشه مناسب جهت قرارگرفتن پله ها ندارد و قرار بود شهرداری نسبت به طراحی آن اقدام کند که تاکنون به نتیجه نرسیده اند و پیگیر این موضوع می شویم تا در سال ۱۴۰۲ یک پل عابر پیاده نصب شود.  

گلیکانی تصریح کرد: تامین امنیت ایستگاه راه آهن که میان خیابان پیروزی شمالی و جنوبی قرار گرفته برعهده پلیس راه آهن است که در ایستگاه ملکی مستقر هستند و بایستی امنیت این منطقه را تامین کنند اما با پیگیری های انجام شده اقدامی از سوی پلس راه آهن انجام نشده و این ایستگاه دستخوش سرقت لوازم و وسایل قرار گرفته و انگیزه لازم نگهداری از ایستگاه وجود ندارد.  

 گزارش های متعددی در خصوص رفع مشکلات شهرک کاووسیه و دغدغه های ساکنان خیابان پیروزی شمالی و جنوبی و خط راه آهن این منطقه مسکونی مورد بررسی و مطالبه از مسوولان شهرستانی و استانی شده است و  همچنان پیگیر بوده تا مردم این منطقه بتوانند در رفاه زندگی کرده و مسائلی که سال هاست با آن ها مواجه هستند رسیدگی و برطرف شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.