۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
کد خبر: 867794

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از راه اندازی کتابخانه های سیار در حج پیش رو برای استفاده زائران خبر داد.

ایجاد کتابخانه های سیار درحج امسال

حجت الاسلام سید حسین رکن الدینی در نشست صبح امروز مسئولین و کارشناسان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان ها و مناطق گفت: از ۱۵۰ عنوان  کتاب های مرتبط با حج ۴۰ عنوان انتخاب شده که این کتاب‌ها به صورت بسته های ۲۰ تا ۳۰ تایی به خادمان فرهنگی کاروانها تحویل خواهد شد. 

وی افزود: خادمان فرهنگی در شهرهای مکه و مدینه این کتابها را در اختیار زائران قرار می دهند و می‌توانند با ذوق و سلیقه خود مسابقاتی را در خصوص محتوای کتاب ها طراحی و برگزار کنند. 

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری یادآور شد: در پایان سفر حج کتاب‌ها به زائرانی که در زمینه کتابخوانی فعال بوده ه اند، اهداء خواهد شد. 

وی با اشاره به تنوع کتاب های انتخاب شده، احکام، اسرار و معارف حج، تاریخ اسلام و محورهای مذهبی، سیاسی و فرهنگی را از مهمترین عناوین این کتاب‌ها برشمرد. 

حجت الاسلام رکن الدینی با تبیین سیاست های کلان فرهنگی حج ۱۴۰۲ خطاب به حاضران خاطرنشان کرد: شما بعنوان نمایندگان و کارشناسان بعثه در استانها وظیفه سنگینی را برعهده دارید و باید به تکلیف شرعی و قانونی خود به شایستگی عمل کنید.

وی با اشاره به نقش دفاتر بعثه در استان ها در معرفی ، انتخاب و تایید روحانیون کاروان ها گفت: در انتخاب روحانیان باید همه شایستگی ها و توانایی ها از نظر علمی، جسمی و اخلاقی احراز شود و نباید در این زمینه اغماض صورت گیرد.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: زائران در این سفر به دنبال ارتقاء معنویت خود هستند بنابراین باید روحانی‌ای انتخاب شود که بتواند درخواست های منطقی و به حق زائران را در حد مطلوب پاسخگو باشد.

منبع: شبستان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.