سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری و انهدام باند سه نفره‌ای خبر داد که با طعمه برنده شدن در قرعه کشی رادیویی از شهروندان کلاهبرداری می کردند.

کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در قرعه کشی رادیویی

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حسینعلی ابن علی روز دوشنبه گفت: سوم اردیبهشت ماه سال جاری فردی به پلیس فتا شهرستان ری مراجعه و اظهار کرد شخصی ناشناس با تماس با وی خودرا مجری برنامه رادیویی معرفی و با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو اعلام کرد که وی برنده قرعه کشی برنامه زنده رادیویی شده اید و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است.

وی اظهار داشت: بلا فاصله موضوع در دستور کار افسران سایبری پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت و با تلاش های شبانه روزی مهندسان این پلیس، رد پای متهمان در فضای مجازی شناسایی شد.

این مسئول افزود: در گام بعدی تحقیقات پلیسی هویت متهمان شناسایی و با هماهنگی های پلیسی روز گذشته متهمان در مخفیگاه شان دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی خاطرنشانه کرد: متهم در تحقیقات پلیس اظهار داشتند؛ که با ایجاد فضایی شبیه استودیو برنامه های زنده صدا و در حال پخش رادیویی، با ترفند های مختلف در ذهن افراد قربانی خود نفوذ کرده و با مهندسی اجتماعی آنهارا به پای دستگاه خودپرداز می کشاندیم، سپس برای واریز مبلغ اهدایی و جایزه با وارد کردن اطلاعات بانکی افراد در قدم بعدی وجوه کارت بانکی شان را سرقت و بلا فاصله مبالغ سرقت شده از حساب ها را برداشت می کردیم.

ابن علی یادآور شد: متهمان به ۱۰ فقره کلاهبرداری به این روش جمعاً به ارزش سه میلیاردریال اعتراف که پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات تحویل دادسرای شهرستان ری شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری گفت: افراد به تبلیغات و تماس های مشکوک وسوسه انگیز توجه نکرده و دقت داشته باشند که جهت گرفتن جایزه نیازی به دادن اطلاعات حساب های بانکی شامل رمز اول و دوم و سایر اطلاعات کارت نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.