۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 870253

مدیر کل راه و شهرسازی البرز گفت: ۱۵۶ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان واجد شرایط هستند.

آخرین وضعیت پروژه مسکن ملی در البرز

به گزارش قدس آنلاین، رضا خالقی  اظهار کرد: در مجموع ۲۳۸ هزار نفر در البرز در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که ۱۵۶ هزار نفر از آنها واجد شرایط شناخته شده‌اند.

 وی ادامه داد: از مجموع واجدین شرایط، ۲۸ هزار نفر تا کنون تکمیل پرونده کرده و ۱۷ هزار نفر هم نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده‌اند.

خالقی افزود: ۱۴ هزار نفر از ثبت نام شدگان واجد شرایط تخصیص پروژه شده‌اند و عملیات اجرایی ساخت این واحدها آغازشده و با جدیت در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه البرز اولین استان کشور در بحث تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن است، توضیح داد: هرچند البرز کوچکترین استان در بحث تامین مسکن بوده ولی در در این حوزه رتبه اول کشور را در بین سایر استان‌ها دارد.

خالقی در ادامه با اشاره به سهم استان در تحویل ۱۷۰۰ هکتار زمین جهت نهضت ملی مسکن اضافه کرد: در قالب ایجاد شهرک‌های مسکونی در سطح استان البرز امکان سنجی انجام دادیم و در فاز اول ۵ نقطه را مستعد شهرک سازی دیدیم.

این مسئول ابراز کرد: اشتهارد، نظرآباد و حریم شهر جدید هشتگرد جزو مناطقی بودند که مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری آن در اردیبهشت سال گذشته اخذ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز گفت: طرح جامع ۵۰۰ هکتار به عنوان اولین شهرک جدید مسکونی در اشتهارد تهیه شده و همه ظرفیت‌ها آماده است که وارد فاز آماده سازی شویم.

وی با اشاره به جزئیات اولین شهرک مسکونی اشتهارد افزود: مقرر شده ۸۵ درصد از آن به شکل ویلایی و ۱۵ درصد باقی مانده حداکثر در ساختمان‌های سه طبقه ساخته شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.