مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: نخستین مورد مثبت بیماری مالاریا در سال جاری شناسایی شد و اکنون بیمار در بخش آی.سی.یو بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور بستری است.

نخستین مورد مثبت مالاریا در نیشابور شناسایی شد

به گزارش قدس خراسان، حسین نوروزی نژاد اظهار کرد: بیمار سرباز ۲۰ ساله با سابقه خدمت در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان است که با توجه به سیر درمان وی در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور حال وی رو به بهبودی است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: مالاریا یک بیماری حاد و مزمن انگلی است که انتقال آن از گزش پشه آنوفل ماده آلوده به انگلی تک یاخته از جنس "پلاسمودیوم" صورت می گیرد.

وی گفت: از ویژگی‌های مالاریا حملات بیماری است که سه مرحله لرز، تب و تعریق دارد و اگر بیمار در مراحل اولیه مراجعه کند و بیماری وی تشخیص داده و درمان شود اغلب بهبود می‌یابد و در صورت تشخیص دیر هنگام احتمال مرگ بیمار وجود دارد.

نوروزی نژاد افزود: احتمال بروز بیماری در افرادی که به استان سیستان و بلوچستان تردد کاری و سیاحتی داشته و به خصوص در افرادی که شب را در مناطق پر خطر مالاریا سپری کرده‌اند و نکات بهداشتی از جمله استفاده از پشه بند، عدم اسکان دراتاق‌های مجهز به توری و همچنین استفاده از لباس‌هایی که کل بدن را بپوشاند را رعایت نکرده‌اند زیاد است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: توصیه می‌شود تمامی افرادی که سابقه مسافرت به استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان‌های جنوبی این استان را داشتند جهت تهیه نمونه به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه و ضمن ارائه شرح حال توسط پزشک ویزیت صورت گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.