مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت در صورتی که کشورهای غربی کمک‌های تسلیحاتی خود به اوکراین را متوقف کنند، کی‌یف طی چند روز تسلیم شده و جنگ پایان می‌یابد.

بورل: کمک تسلیحاتی غرب به اوکراین متوقف شود جنگ پایان می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت در صورتی که غرب ارسال کمک‌های تسلیحاتی به کی‌یف را متوقف کند، جنگ در اوکراین می‌تواند متوقف شود اما چنین صلحی برای متحدان غربی مناسب نیست.

وی در ادامه سخنانش گفت: «من می‌دانم چگونه جنگ فورا متوقف می‌شود. من تامین کمک‌های نظامی به اوکراین را متوقف می‌کنم و اوکراین باید طی چند روز تسلیم شود و جنگ به پایان می‌رسد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره که این نوع صلح در راستای منافع غرب خواهد بود ابراز تردید کرده و گفت، ضروری است که کمک‌ها به طرف اوکراینی ادامه یابد.

پیشتر جوزپ بورل گفته بود که کشورهای اروپایی تمایل دارند تا بودجه‌های خود را برای سیاست‌های اجتماعی و نه جنگ اوکراین هزینه کنند.

ولادیمیر پوتین بعد از آغاز عملیات نظامی کشورش در اوکراین بارها تأکید کرده که برای حفظ امنیت روسیه از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد استفاده خواهد کرد. 

او همچنین به طور مشخص‌تر گفته که بر مبنای دکترین امنیتی روسیه چنانچه تمامیت ارضی روسیه در معرض خطر قرار بگیرد مسکو آماده استفاده از تمامی سلاح‌هایی است که در اختیار دارد. 

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود از این عملیات را نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.