وزیر خارجه ایرلند در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان با بیان اینکه ما از نقش ایران در مبارزه با تروریسم آگاهیم، گفت: هرگز علاقه‌مند نیستیم که در مورد نهاد حاکمیتی سپاه پاسداران قضاوت نادرستی صورت گیرد.

وزیر خارجه ایرلند: علاقه‌مند نیستیم درباره سپاه پاسداران قضاوت نادرستی صورت گیرد

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان و «مایکل مارتین» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایرلند امروز (پنجشنبه) ۲۱ اردیبهشت ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به زمینه‌های متنوع همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایرلند، ضرورت بهره گیری از فرصت‌های موجود در راستای منافع دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اقدام نادرست پارلمان اروپا، اقدام پارلمان سوئد در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قویا محکوم کرد و اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد حاکمیتی است که مسؤولیت پاسداری از امنیت ملی و مرزی کشور را بر عهده دارد و بزرگترین نقش را در مبارزه با تروریسم در منطقه عهده دار است.

امیرعبداللهیان افزود: این اقدام با تحریک عناصر تروریست و مطرود ملت ایران صورت گرفته است. 

مایکل مارتین، وزیر امور خارجه ایرلند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از تصمیم انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران در آزادی یک تبعه ایرلندی، بر اراده کشورش برای همکاری با تهران تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایرلند گفت: ایرلند هرگز علاقه‌مند نیست که در مورد نهاد حاکمیتی سپاه پاسداران قضاوت نادرستی صورت گیرد. ما از نقش ایران در مبارزه با تروریسم آگاهیم.

مایکل مارتین از روند همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تلاش برای لغو تحریم‌ها ابراز خرسندی کرد و افزود: کشورش از این روند استقبال می‌کند.

وی همچنین ضمن دعوت از وزیر امور خارجه ایران برای سفر به ایرلند، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به تهران سفر کند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.