۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
کد خبر: 872718

منابع خبری اعلام کردند که معاون نخست وزیر روسیه روز سه‌شنبه راهی ایران می‌شود.

سفر معاون نخست وزیر روسیه به ایران

به گزارش قدس آنلاین، «الکساندر نواک»، معاون نخست وزیر روسیه روز سه‌شنبه در راس هیئتی عالیرتبه به ایران سفر خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها، مباحث مربوط به انرژی محور دیدار و رایزنی‌های نواک در سفر دو روزه خود در دیدار با مقامات ایرانی خواهد بود.

رفت و آمدهای دیپلماتیک مقامات ارشد ایران و روسیه طی ماه‌های اخیر افزایش داشته است.

«حسین امیرعبداللهیان" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش به منظور شرکت در نخستین نشست چهارجانبه وزرای خارجه چهار کشور ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو حضور پیدا کرد.

مسکو چهارشنبه گذشته، میزبان نخستین نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه درباره سوریه بود و سرگئی لاوروف، حسین امیرعبداللهیان، مولود چاووش اوغلو و فیصل المقداد وزرای خارجه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در این نشست شرکت کرده‌اند.

این سومین بار است که مسکو در ۲ ماه اخیر میزبان نشست درباره سوریه است. نخستین نشست در سطح معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه چهار کشور در ۱۴ و ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در مسکو برگزار و روز ۱۵ فروردین سرگئی لاوروف در این نشست حضور یافت و مقرر شد که وزرای خارجه نیز در مسکو گردهم بیایند. پنجم اردیبهشت ماه سال جاری نیز وزرای دفاع و مسؤولان عالی امنیتی چهار کشور در مسکو به گفت‌وگو پرداختند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نخستین نشست وزرای خارجه چهار کشور ایران، روسیه، سوریه و ترکیه درباره سوریه بامداد روز چهارشنبه وارد مسکو شد در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته شرایط خیلی سختی در منطقه ایجاد شد و احتمال بروز درگیری نظامی در مناطق نظامی سوریه از سوی ترکیه قوت گرفت، تلاش دیپلماتیک زیادی انجام شد که مانع وقوع یک جنگ و درگیری جدید در منطقه و در مرز مشترک ترکیه و سوریه بشویم.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.