رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: برف بهاری برخی مناطق آذربایجان‌شرقی را سفیدپوش کرد.

برف بهاری برخی مناطق آذربایجان‌شرقی را سفیدپوش کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمد امیدفر، با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان و روند کاهش دما، افزود: فعالیت این سامانه بارشی در ۲۴ ساعت گذشته در برخی شهرهای استان و نواحی مرتفع و ارتفاعات به صورت برف و در سایر شهرها به صورت رگبار باران بود.

وی اعلام کرد: در این بازه زمانی شهرستان هریس با دمای صفر درجه به عنوان سومین شهرستان کشور از نظر کمترین دما ثبت شد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته پس از هریس، شهرهای ورزقان و سراب به ترتیب با ۱.۶ و ۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب دومین و سومین شهرهای سرد استان بودند و بارش در این شهرها به صورت برف گزارش شده است.

امیدفر، با بیان اینکه در این بازه زمانی میانه با ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان ثبت شده است، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی از شهر جدید سهند به میزان ۲۷ میلی متر، شرق تبریز ۲۴ میلی متر و سراب ۲۱ میلی متر و کمترین بارش از مرند به صورت پراکنده و در حد یک دهم میلی متر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه بارش در برخی نواحی مستعد استان به صورت تگرگ بود، یادآور شد: فعالیت سامانه بارشی به صورت پراکنده امروز به ویژه بعد از ظهر ادامه خواهد داشت ولی با توجه به خروج شاخه اصلی این سامانه، میزان بارش‌ها کاهش خواهد یافت.

امیدفر، افزود: با خروج شاخه فرعی این سامانه از جو استان نیز، تا روز شنبه هفته آینده جوی نسبتاً پایدار در استان حاکم می‌شود ولی از بعد از ظهر این روز سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.