مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: امسال برای اولین بار بیش از ۲ میلیون نشای جالیزی به صورت مکانیزه در این شهرستان تولید شده است.

تولید مکانیزه بیش از ۲ میلیون نشای جالیزی در تایباد

به گزارش قدس خراسان، اظهار کرد: امسال در شهرستان تایباد، کار تولید ۲۸ میلیون نشای جالیزی انجام شده که ۱۰ درصد آن یعنی بیش از ۲ میلیون نشا به صورت مکانیزه کشت و تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد افزود: این نشاهای تولیدی شامل خربزه، هندوانه، گوجه فرنگی، خیار، فلفل و بادمجان هستند که ۷۰ درصد آن ها در این شهرستان کشت و مابقی به شهرستان ها و استان های دیگر ارسال می شود و کار تولید نشاهای جالیزی از اسفندماه تا خردادماه ادامه دارد.

اعتضادی بیان کرد: در روش نشاکاری دستی با ۲۶ نیروی کار، هزار بستر کشت در روز آماده می شود؛ درحالیکه که یک دستگاه مکانیزه بذرکار هزار بستر کشت را در یک ساعت آماده می کند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: امروزه در بیشتر کشورها، نشای مورد نیاز کشاورزان از مراکز تولید تولید تهیه می شود و کشاورزان خود را درگیر خرید بذر و کشت آن نمی کنند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد خاطرنشان کرد: کاهش مصرف آب و سوخت، استفاده حداکثری از زمین های کشاورزی، کاهش هزینه های بذر و کارگری، افزایش دوره برداشت محصول و تولید نشای بدون بیماری از مزایای تولید مکانیزه است. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.