وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان حملات ارتش این کشور به انبارهای تسلیحاتی اوکراین با موشک‌های نقطه‌زن، بخش قابل توجهی از زرادخانه کی‌یف منهدم شده است.

انهدام انبار مهمات خارجی اوکراین با موشک‌های نقطه‌زن روسیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، در جریان حملات هوایی گسترده دیشب ارتش این کشور به انبارهای تسلیحات خارجی اوکراین، بخش چشمگیری از زرادخانه تسلحاتی کی‌یف منهدم و ماموریت با موفقیت انجام شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: نیروهای مسلح روسیه دیشب با استفاده از سلاح‌های نقطه‌زن دوربرد مبتنی بر دریا و هوا علیه ذخایر و انبارهای بزرگ اوکراین که حاوی مهمات و جنگ‌افزارهای خارجی بوده، حملات پردامنه‌ای را تدارک دید و اهداف ماموریت با موفقیت حاصل شد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، ارتش این کشور در محورهای کوپیانسک، کراسنی لیمان و خرسون و همچنین در مناطق دونباس و زاپروژیا عملیات‌های موفقیت‌آمیزی انجام داد و نظامیان و تجهیزات کی‎‌یف شامل سامانه‌های توپخانه‌ای ساخت آمریکا و جنگنده‌های سوخ و۲۴ ساخت شوروی را منهم کرده است.

براساس برآوردهای وزارت دفاع روسیه، از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) با هدف محافظت از منطقه دونباس، مسکو ۴۲۸ جنگنده، ۲۳۴ بالگرد و ۹هزار ۲۱۸ تانک اوکراینی را منهدم کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.